Przetargi

Ruch SA myśli o ponownym rozpisaniu przetargu reklamowego

W ciągu najbliższych sześciu tygodni Ruch SA chce wrócić do przetargu reklamowego i wyłonić agencję reklamową wraz z domem mediowym,...

W ciągu najbliższych sześciu tygodni Ruch SA chce wrócić do przetargu reklamowego i wyłonić agencję reklamową wraz z domem mediowym, które przygotowałyby wizerunkową kampanię reklamową poprzedzającą debiut giełdowy największego w Polsce kolportera prasy. Przypomnijmy, że przetarg organizowany jesienią ub.r. został unieważniony przez nowy zarząd spółki, której prezesem został Adam Pawłowicz. Szczegóły planowanego przetargu nie są znane. Nie ujawniono także budżetu, jaki firma ma zamiar przeznaczyć na kampanię reklamową. Agnieszka Zawistowska, dyr. działu marketingu Ruch SA, powiedziała, że nie wyklucza, iż wybrana agencja będzie stale współpracować z kolporterem. Obecnie Ruch SA nie jest związany z jedną agencją reklamową, do poszczególnych projektów angażuje różne firmy. Ruch SA przesunął datę debiutu publicznego na czwarty kwartał br. w związku ze słabą oceną dotychczasowej działalności firmy i jej wcześniejszego zarządu. Zdaniem nowego zarządu spółka ma niską rentowność, w tym roku wykaże stratę (w 2004 r. zysk firmy wyniósł 24 mln zł). Upublicznienie walorów Ruchu SA ma więc poprzedzić zmiana strategii operacyjnej, restrukturyzacja kosztów i przychodów oraz reorganizacja sieci dystrybucji i sprzedaży. Ruch SA wybrał dwie firmy doradcze: Kolaja & Partners oraz Hexagon Capital Advisors, które mają pomóc firmie przygotować się do debiutu publicznego. W ciągu najbliższych tygodni wybrana będzie także agencja PR, która zrealizuje kampanię oferty publicznej. W 2005 r. przychody Ruchu SA wyniosły 3 mld 850 mln zł i były lepsze o 100 mln zł od zanotowanych w 2004 r. (MKS)