Kraj

"Gazeta Wyborcza" reformuje dział sprzedaży w ramach projektu "Cała naprzód!"

"Gazeta Wyborcza" kontynuuje zmiany w strukturach sprzedażowych. Projekt reform ma nazwę "Cała naprzód!". Ich celem jest dostarczenie klientom "Gazety Wyborczej"...

“Gazeta Wyborcza” kontynuuje zmiany w strukturach sprzedażowych. Projekt reform ma nazwę “Cała naprzód!”. Ich celem jest dostarczenie klientom “Gazety Wyborczej” wartości przez nich najbardziej oczekiwanych, to jest szybkości obsługi i prostoty systemu, o czym powiedział Marek Tretyn, dyrektor ds. sprzedaży w “Gazecie Wyborczej”. Już nastąpiła konsolidacja oddziału warszawskiego “Gazety Wyborczej” z oddziałami regionalnymi. Doszło też do ponownej segmentacji klientów. Pod uwagę brano: geograficzną lokalizację klientów, sposób ich obsługi, wysokość wydatków i rodzaj zamawianych reklam. Specjalnie do obsługi takich branż jak motoryzacja, sieci handlowe czy żywność biuro sprzedaży “Gazety Wyborczej” zatrudni ekspertów branżowych, którzy będą służyć radą w planowaniu kampanii medialnych na łamach dziennika. Prowadzone są szkolenia dla pracowników i przeprowadzana jest modernizacja systemów CRM-owych firmy. “Gazeta” zdecydowała się na zakup najnowszych wersji oprogramowania Atex, które np. pozwala menedżerom na szybkie zmiany cen ogłoszeń i umieszczanie w systemie nowych ofert niemalże od ręki. Część nowego systemu informatycznego udostępniona zostanie także samym klientom. Z pewnych elementów będą mogli korzystać samodzielnie za pośrednictwem internetu. Planowane zmiany będą wdrażane w ciągu najbliższych kilku miesięcy. Dział sprzedaży reklam i ogłoszeń “Gazety” skorzystał z usług firmy konsultingowej OC&C. Obsługą PR projektu zajmuje się agencja Multi Communications. (KP)