Zagranica

Craig Coffey nowym wiceprezesem ds. marketingu Nokii

Fiński producent telefonów komórkowych Nokia Corp. mianował Craiga Coffeya na stanowisko wiceprezesa ds. marketingu na region Ameryki Północnej. Nokia stara...

Fiński producent telefonów komórkowych Nokia Corp. mianował Craiga Coffeya na stanowisko wiceprezesa ds. marketingu na region Ameryki Północnej. Nokia stara się zahamować spadek swoich udziałów w Stanach Zjednoczonych i odrobić straty do rywali. Nokia, która na większości rynków jest liderem w sprzedaży telefonów komórkowych, w USA przeżywa kryzys. Jej udział spadł z 28 proc. w 2003 r. do 17 proc. w 2005 r. W ub.r. pokonał ją nawet koreański LG, który osiągnął 17,5 proc. udziałów. Zwycięski pochód kontynuuje amerykańska Motorola, która na macierzystym rynku zwiększyła w ub.r. udziały z 27 do 33 proc. Według TNS Media Intelligence Nokia wydaje w USA na media 49 mln dol. rocznie, kreatywnie obsługuje ją Grey Worldwide, a mediowo – MediaCom. Craig Coffey na 43 lata, wcześniej był wiceprezesem ds. strategii i marketingu w Pepsi-Cola Co. (pracował tam 10 lat, odpowiadał m.in. za projekty Pepsi Zone, współpracę z Lipton Tea oraz Microsoftem – konsole Xbox). (“Advertising Age”)