Fiński producent telefonów komórkowych Nokia Corp. mianował Craiga Coffeya na stanowisko wiceprezesa ds. marketingu na region Ameryki Północnej. Nokia stara się zahamować spadek swoich udziałów w Stanach Zjednoczonych i odrobić straty do rywali. Nokia, która na większości rynków jest liderem w sprzedaży telefonów komórkowych, w USA przeżywa kryzys. Jej udział spadł z 28 proc. w 2003 r. do 17 proc. w 2005 r. W ub.r. pokonał ją nawet koreański LG, który osiągnął 17,5 proc. udziałów. Zwycięski pochód kontynuuje amerykańska Motorola, która na macierzystym rynku zwiększyła w ub.r. udziały z 27 do 33 proc. Według TNS Media Intelligence Nokia wydaje w USA na media 49 mln dol. rocznie, kreatywnie obsługuje ją Grey Worldwide, a mediowo – MediaCom. Craig Coffey na 43 lata, wcześniej był wiceprezesem ds. strategii i marketingu w Pepsi-Cola Co. (pracował tam 10 lat, odpowiadał m.in. za projekty Pepsi Zone, współpracę z Lipton Tea oraz Microsoftem – konsole Xbox). (“Advertising Age”)