Zagranica

MTV i Microsoft chcą konkurować z serwisem muzycznym iTunes firmy Apple

MTV wspólnie z Microsoftem uruchomi serwis Urge, który ma być konkurentem dla serwisu muzycznego iTunes należącego do Apple. Urge będzie...

MTV wspólnie z Microsoftem uruchomi serwis Urge, który ma być konkurentem dla serwisu muzycznego iTunes należącego do Apple. Urge będzie wykorzystywał software Microsoftu, program Media Player. Za jego pomocą fani będą mogli ściągać interesujące ich piosenki na swoje komputery, odtwarzacze MP3 czy telefony komórkowe. MTV chce przyciągnąć fanów muzyki korzystających z innych odtwarzaczy niż Apple iPod. Jest to szybko rosnąca grupa konsumentów, którzy korzystają m.in. z urządzeń marek iRiver, Creative, Sony Walkman etc. Urge będzie dawał możliwość ściągania muzyki po 99 centów za piosenkę, a także wprowadzi miesięczne abonamenty – 9,95 dol. lub 14,95 dol., w zależności od tego, czy użytkownik chce ściągać pliki tylko na desktop komputera, czy też bezpośrednio na odtwarzacz MP3. W iTunes ceny wynoszą obecnie 99 centów lub 79 pensów za piosenkę, serwis nie ma natomiast usług abonamentowych. Urge będzie miał bazę 2 mln piosenek 110 tys. artystów, 500 playlist i 130 streamingowych stacji radiowych. ITunes ma 3 mln piosenek i od czasu swojego startu trzy lata temu sprzedał już ponad miliard plików muzycznych. (“BrandRepublic”)