Kraj

Limitowana edycja Soplicy podkreśla 115 lat istnienia marki

Bols Sp. z o.o., producent wódki Soplica, wprowadza na rynek limitowaną serię butelek w takim samym kształcie, w jakim były...

Bols Sp. z o.o., producent wódki Soplica, wprowadza na rynek limitowaną serię butelek w takim samym kształcie, w jakim były one produkowane pod koniec XIX w. w fabryce w Gnieźnie. – Chcemy zaakcentować jubileusz 115-lecia naszej marki – mówi Aldona Szczerba, kierownik grupy marek w Bolsie – a przez to podkreślamy doświadczenie marki i znakomitą jakość produktu. Repliki historycznych butelek Soplicy, których oryginały przechowuje muzeum historyczne w Gnieźnie, zostały wyprodukowane na specjalne zlecenie w fabryce szkła we Włoszech (rzeźbione, ręcznie lakowane i etykietowane). Bols wyprodukował ich w sumie 200 tys. – będą sprzedawane (głównie w handlu nowoczesnym) w okolicznościowych zestawach (dwie butelki: współczesna i historyczna, w cenie ok. 40 zł). Kreację tych rocznicowych opakowań wykonał dom mediowy Focus Media Group. Unicom Bols nabył prawa do marki Soplica w 1999 r. (po nacjonalizacji fabryki w latach 50. Soplicę produkowały różne polmosy). Dzięki ubiegłorocznemu relaunchowi (zmiana szaty graficznej, butelki i pozycjonowania) marka znacząco zwiększyła swoje udziały rynkowe (obecnie jest to siódma na rynku marka wódki), a od końca ub.r. dzięki rozpoczęciu jej eksportu zdobywa sobie rynki w Wielkiej Brytanii, Irlandii i Meksyku (wkrótce ma wejść też do innych krajów). (MB)