Zagranica

Prawie 25 tys. kandydatów w tegorocznej edycji International Advertising Festival "Cannes Lions"

Organizatorzy 53. edycji konkursu International Advertising Festival "Cannes Lions" ogłosili, że w tym roku o statuetki ubiegało się 24 862...

Organizatorzy 53. edycji konkursu International Advertising Festival “Cannes Lions” ogłosili, że w tym roku o statuetki ubiegało się 24 862 kandydatów z 81 krajów. To o 12,5 proc. więcej w porównaniu z minionym rokiem, uwzględniając nową kategorię konkursową Promo Lions. Najwięcej zgłoszeń odnotowano w kategoriach: Media Lions, Cyber Lions i Titanium. Najwięcej kandydatów było z USA – 3384 zgłoszenia, z Brazylii – 2537, z Wielkiej Brytanii – 1959 , z Niemiec – 1916, oraz z Hiszpanii – 1410 zgłoszeń. W konkursie udział wzięło 109 kreacji z Polski, w tym: 34 w kategorii Prasa, 25 w kategorii Film, 18 – Outdoor, 14 – Media, 12 – Cyber, 3 – Direct oraz 1 w kategorii Radio. Nikt z Polski nie ubiegał się o wyróżnienie w nowej kategorii Promo Lions. International Advertising Festival “Cannes Lions” jest największym międzynarodowym konkursem w branży marketingowej i reklamowej. Każdego roku gromadzi ponad 10 tys. osób. (KS)