Przetargi

ZT Kruszwica przeniosą obsługę mediową z MediaComu do Starcomu

Dom mediowy Starcom wygrał przetarg na obsługę mediową budżetu Zakładów Tłuszczowych "Kruszwica" SA. W przetargu startowały także domy mediowe: Optimum...

Dom mediowy Starcom wygrał przetarg na obsługę mediową budżetu Zakładów Tłuszczowych “Kruszwica” SA. W przetargu startowały także domy mediowe: Optimum Media OMD, SPC House of Media oraz MediaCom Warszawa dotychczas obsługujący tego klienta. – Pod uwagę wzięliśmy dwa podstawowe kryteria: czynnik ekonomiczny, czyli warunki zakupu w mediach, oraz jakość zespołu, który miałby dla nas pracować. O ile pod pierwszym względem zaproszone agencje zaprezentowały podobny poziom, to jeśli chodzi o kreatywność, proaktywność i jakość serwisu, najbardziej przekonał nas do siebie Starcom – twierdzi Rafał Wadlewski, dyrektor marketingu ZT Kruszwica SA. Starcom zacznie obsługiwać budżet mediowy ZT Kruszwica prawdopodobnie od jesiennych kampanii. Teraz negocjowana będzie umowa między klientem i agencją. Wadlewski dodał, że tegoroczne wydatki na media ZT Kruszwica utrzymane będą na poziomie zbliżonym do tych z 2005 r. Wówczas według danych cennikowych Expert Monitora ZT Kruszwica wydały na media 11,6 mln zł, a wspierane były głównie marki Olej Kujawski i Manuel. ZT Kruszwica pracują z agencją reklamową PZL i firmą doradztwa strategicznego Stratosfera. Firma otrzymała w ostatnim czasie zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na konsolidację z trzema innymi zakładami działającymi w branży tłuszczów: Ewico, ZPT Olvit oraz Olvit Pro. Połączenie spółek ma nastąpić do końca roku i będzie polegało na przejęciu przez ZT Kruszwica trzech pozostałych firm. Ponad 82 proc. akcji jest kontrolowane przez amerykańską Grupę Bunge. Według oficjalnego komunikatu po połączeniu ZT Kruszwica będą największą firmą produkującą tłuszcze roślinne w Polsce. W portfolio producenta znajdą się takie marki, jak dotychczasowe: Olej Kujawski, Olek, Manuel, Maestra, Floriol oraz Optima, Bolero i Milama (obecnie ZPT Olvit). Wadlewski nie zdradził, w jaki sposób konsolidacja firm wpłynie na wartość budżetu mediowego firmy w przyszłym roku. (PR)