Kraj

Clear Channel Poland weryfikuje skuteczność sieci dedykowanych

OBOPiR Mareco Polska przeprowadziło badanie skuteczności sieci City FMCG należącej do firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland w oparciu o...

OBOPiR Mareco Polska przeprowadziło badanie skuteczności sieci City FMCG należącej do firmy reklamy zewnętrznej Clear Channel Poland w oparciu o metodologię rozpoznawalności kampanii outdoorowych Plakat Impact. W badaniu wykorzystano kampanię majonezu Hellmann’s w sieci City FMCG w porównaniu z dwiema innymi kampaniami dóbr szybko zbywalnych realizowanych w tym samym czasie na nośnikach citylight poza siecią. Jak wynika z badania, skuteczność kampanii zrealizowanej na nośnikach sieci City FMCG jest wyższa w stosunku do standardowych kampanii na citylightach. Jest o blisko 40 proc. większa w grupie osób odpowiedzialnych za codzienne zakupy oraz aż o 50 proc. w grupie kobiet 25-65 lat. Grupa 52 proc. osób robiących codzienne zakupy, które rozpoznały reklamy marki Hellmann’s, deklarowała, że widziała ją bezpośrednio przed dokonaniem zakupów i w drodze do sklepu. Test przeprowadzono w kwietniu br. na 500 osobach w wieku 15-65 lat, w 10 aglomeracjach Polski. Wywiady przeprowadzono przed sklepami wśród osób udających się na zakupy. Do badania wybrana została reprezentatywna grupa sklepów będących w zasięgu sieci City FMCG. (KS)