Kraj

Estymator przedstawia pierwszą falę badania mediów EstyMedia

Opublikowano wyniki pierwszego badania mediów (prasa, radio, telewizja, internet) EstyMedia firmy badania rynku i opinii Estymator. Analogiczne badania będą przeprowadzane...

Opublikowano wyniki pierwszego badania mediów (prasa, radio, telewizja, internet) EstyMedia firmy badania rynku i opinii Estymator. Analogiczne badania będą przeprowadzane przynajmniej raz w roku, ale docelowo – jak przekazał Jacek Chołoniewski, dyr. generalny Estymatora, mają być realizowane dwa razy w roku. W tej chwili próba badania wynosi ponad 3700 i ma być systematycznie zwiększana. Estymator już prowadził badania mediów w latach 90. Teraz wraca do pomysłu. – Naszym atutem z punktu widzenia użytkownika planującego kampanię jest dostarczenie wyników badań różnych mediów w jednym programie – powiedział Jacek Chołoniewski. W udostępnionej fali EstyMedia realizowanej od marca do maja br. najlepiej czytanym dziennikiem okazała się “Gazeta Wyborcza”, tygodnikiem – “Przyjaciółka” (wśród tygodników opinii – “Polityka”), dwutygodnikiem – “Viva!”, miesięcznikiem – “Claudia”. Najchętniej oglądanymi stacjami telewizyjnymi są w tym badaniu: TVP1, TVP2, Polsat i TVN, zaś najchętniej słuchanymi rozgłośniami: Radio Zet i RMF FM. W oglądalności internetu pierwsza trójka przedstawia się w kolejności: Onet.pl, wp.pl, Interia.pl. (KP)