Kraj

Skype przygotowuje akcję copromocyjną z polskim oddziałem eBay

Skype przygotowuje akcję copromocyjną z polskim oddziałem eBay. Jak zapowiada Michał Kostrzewa, odpowiedzialny za działania Skype'a w Polsce (oficjalnie podlega...

Skype przygotowuje akcję copromocyjną z polskim oddziałem eBay. Jak zapowiada Michał Kostrzewa, odpowiedzialny za działania Skype’a w Polsce (oficjalnie podlega pod biuro Skype’a w Luksemburgu), będzie ona oferować polskim internautom benefit w postaci 30 minut darmowych rozmów Skype Out (czyli rozmowy z komputera na zwykły telefon; rozmowy komputer-komputer za pośrednictwem Skype’a są z założenia darmowe). Obaj partnerzy będą też wzajemnie promować swoje usługi na swoich stronach internetowych.

Obie firmy są związane kapitałowo po dokonaniu globalnej transakcji we wrześniu ub.r., kiedy to eBay przejął Skype Technologies (za 2,6 mld dol.). Jak wtedy zapowiadały obie strony, transakcja ta ma pozwolić wzmocnić pozycję Skype’a na rynku komunikacji głosowej w internecie, natomiast eBay zyskuje narzędzia komunikacyjne, które pozwolą mu wzmocnić swoją pozycję w handlu elektronicznym. Od tamtej pory firmy na wielu rynkach prowadzą wspólne działania promocyjne, wprowadzają też pierwsze wspólne produkty (np. przyciski Skype’a na stronach aukcyjnych do komunikacji pomiędzy sprzedającym i kupującym). – Na większości rynków, na których działa eBay, jest on nr 1 w aukcjach i ma ogromne bazy użytkowników, Skype jest w porównaniu z nim dużo mniejszy i mocno zyskuje na tego typu wspólnych akcjach. W Polsce sytuacja jest nietypowa, bo eBay nie jest nr 1 i nie ma tak dużej bazy użytkowników, tymczasem Skype jest bardzo silny. Co nie zmienia faktu, że planujemy działania podobne jak na innych rynkach, zarówno w zakresie promocyjnym, jak i wdrażania nowych produktów – mówi Kostrzewa. Skype jest jednym z najszybciej rozwijających się dotcomów. Istnieje od 2003 r., a ma już dziesiątki milionów użytkowników na świecie (ponad 100 mln aktywowanych kont, jednak nie każde konto oznacza unikalnego użytkownika). Polska jest bardzo ważnym rynkiem dla tej firmy, z 6 mln aktywnych kont. Skype jest oficjalnie obecny w Polsce od czerwca br., kiedy to rozpoczął partnerską współpracę z Onetem, na którym uruchomiony został komunikator OnetSkype (jednak jeszcze przed rozpoczęciem tej współpracy Skype był w naszym kraju popularny, polscy internauci już wcześniej założyli ponad 2 mln kont). (MG, MB)