Kraj

Creative rozważa wejście do telewizji jesienią

Creative Labs Sp. z o.o., polski oddział globalnego potentata w branży cyfrowej muzyki, rozważa przeprowadzenie jesienią kampanii z wykorzystaniem telewizji...

Creative Labs Sp. z o.o., polski oddział globalnego potentata w branży cyfrowej muzyki, rozważa przeprowadzenie jesienią kampanii z wykorzystaniem telewizji jesienią. Na razie jednak firma nie podjęła jeszcze ostatecznych decyzji, nie ujawnia też żadnych szczegółów ewentualnej kampanii. Marcin Kindler, regional manager Eastern Europe Creative, przyznaje, że polska spółka zwiększyła w tym roku znacząco budżet marketingowy, ponieważ jest on uzależniony wprost od obrotów, a te w ub.r. mocno urosły. Creative jest w Polsce liderem na rynku odtwarzaczy MP3, który to rynek w ub.r. odnotował boom sprzedażowy. Swój udział w naszym rynku tych produktów Creative szacuje na co najmniej 50 proc., firma sprzedała w ub.r. ok. 400 tys. sztuk tego typu urządzeń (większość z pamięcią typu flash), a cały rynek szacuje na 700-800 tys. sztuk; największym rywalem Creative jest podobnie jak w całej Europie iPod (Apple), w Polsce przede wszystkim w kategorii odtwarzaczy z twardym dyskiem. Odtwarzacze MP3 generują ok. 35 proc. przychodów polskiego oddziału Creative Labs, drugą z najsilniejszych kategorii z portfolio spółki są zestawy głośnikowe do komputerów (również ok. 35 proc.), ważne kategorie to także kamery internetowe, słuchawki czy karty audio do komputerów. Polski oddział firmy nie współpracuje z agencją reklamową (przygotowuje kreacje własne i adaptacje konceptów z centrali), w zakresie planowania i zakupu mediów współpracuje z MPG Media Planning (MPG obsługuje Creative również na innych rynkach europejskich). Jak wyjaśnia Kindler, podstawą marketingu marki Creative w Polsce nie są jednak działania ATL, ale przede wszystkim marketing w kanałach sprzedaży (materiały POS, prezenterki w sklepach etc.) oraz działania copromocyjne z szeregiem firm FMCG oraz partnerstwo ze Skype’em (m.in. cobranding na produktach internetowych Creative). (MG, MB)