Kraj

SAR broni agencji wymienionych przez Kurskiego

Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce (SAR) wydało oświadczenie w związku z wypowiedziami Jacka Kurskiego, posła Prawa i Sprawiedliwości, zarzucającymi agencji...

Stowarzyszenie Agencji Reklamowych w Polsce (SAR) wydało oświadczenie w związku z wypowiedziami Jacka Kurskiego, posła Prawa i Sprawiedliwości, zarzucającymi agencji DougFaberFamily oraz Just udział w nielegalnym finansowaniu kampanii wyborczej Donalda Tuska. SAR zwrócił się do mediów o zaprzestanie rozpowszechniania nieprawdziwych informacji działających na szkodę tych agencji i pozostałych członków Stowarzyszenia. “…agencje będące członkami SAR obowiązane są podpisać i przestrzegać Kodeksu Etyki Stowarzyszenia. Kodeks określa zasady etycznego postępowania w biznesie, piętnując wszelkie działania mające znamiona działań korupcyjnych, niezgodne z kodeksem i etyką członków SAR. Na straży kodeksu stoi Sąd Koleżeński, który nie otrzymał nigdy żadnej skargi na ww. członków Stowarzyszenia dotyczących ich nieetycznych działań na rynku” – czytamy w oświadczeniu.

Podkreślono w nim również, że Just i DFF nie są powiązane kapitałowo, DFF nie miało nic wspólnego z kampaniami PZU i Donalda Tuska, a kampania Just dla PZU SA od początku była zatytułowana “Stop! Wariatom drogowym”, została zrealizowana w całości zgodnie z przygotowanym przez agencję planem i nie została na żadnym etapie wstrzymana. “Jednocześnie uważamy, że tak osoby publiczne jak i media powinny ponosić odpowiedzialność za wypowiedzi, w których w niefrasobliwy sposób wymieniają nazwy firm i nazwiska osób w nich pracujących w kontekście afer gospodarczych i korupcyjnych. Takie niesprawdzone i niepoparte dowodami wypowiedzi niszczą prestiż i dobre imię firm i osób będące podstawą biznesowego działania na rynku” – uważa SAR. Stowarzyszenie w oświadczeniu powołuje się na wypowiedzi Jacka Kurskiego z DS “MMP” z 19 czerwca br., w którym poseł przyznał, “iż nazw wymienionych firm używał jedynie przykładowo” i “nie wie, jaki związek z całą sprawą może mieć agencja DFF”, nie zna również ewentualnych związków, jakie miałyby łączyć PZU i PO z agencją reklamową Just. (PR)