Zagranica

Federalna Komisja Łączności skoryguje reguły dla właścicieli mediów

Federalna Komisja Łączności w USA zajmie się wprowadzeniem zmian w regułach dotyczących właścicieli mediów, które mogą mieć znaczący i długoterminowy...

Federalna Komisja Łączności w USA zajmie się wprowadzeniem zmian w regułach dotyczących właścicieli mediów, które mogą mieć znaczący i długoterminowy wpływ na firmy mediowe. Ostatnie zmiany przeprowadzono dwa lata temu. Zezwalały one jednej firmie na posiadanie trzech stacji telewizyjnych, ośmiu radiostacji, lokalnej gazety i lokalnego dostawcy kablowego na jednym rynku. Zmiany te ograniczyły konsolidację na lokalnych rynkach. Sąd nakazał Federalnej Komisji Łączności wprowadzić jednak zmiany jeszcze raz, bo oparła swoje badania na statystykach, które błędnie wskazywały na równy udział w rynku tygodników i portali internetowych wraz z gazetami codziennymi. Teraz Federalna Komisja Łączności przeprowadzi dokładne badania na temat tego, w jaki sposób ludzie zdobywają wiadomości. Zmianom ulegnie również regulacja dotycząca ograniczeń wśród nadawców i wydawców gazet. (“Advertising Age”)