Kraj

Badanie SAR dotyczące zarobków w agencjach i domach mediowych zostanie upublicznione

W tym tygodniu zostaną opublikowane wyniki badań dotyczących zarobków w agencjach reklamowych i domach mediowych, jakie na zlecenie Stowarzyszenia Agencji...

W tym tygodniu zostaną opublikowane wyniki badań dotyczących zarobków w agencjach reklamowych i domach mediowych, jakie na zlecenie Stowarzyszenia Agencji Reklamowych w Polsce (SAR) wykonała firma Idea. Tym razem badanie to zostanie upublicznione – wcześniejsze edycje z założenia miały być tylko narzędziem zarządzania, dostępnym dla menedżerów agencji i domów mediowych. – Patrząc na światowe standardy, a także na nasze doświadczenia z wcześniejszymi badaniami, których i tak nie udało się utrzymać w tajemnicy, doszliśmy do wniosku, że takie rozwiązanie będzie lepsze – powiedział Paweł Tyszkiewicz, dyrektor generalny SAR. W tegorocznej edycji badania zanagażowana jest także firma Aquent, przygotowująca światowy raport na temat zarobków. – Polska jest tylko częścią raportu – mówi Tyszkiewicz. – Tylko w Polsce Aquent nie jest zaangażowana w samo badanie, ale zajmuje się wyłącznie publikacją wyników (na innych rynkach Aquent odpowiada także za realizację samego badania). Badanie w tym roku będzie nieco szersze i podzielone na dwa segmenty – pierwszy dotyczyć będzie wielkości stawek godzinowych na poszczególnych stanowiskach (te dane będą opublikowane w przyszłym tygodniu) oraz wielkości pensji na poszczególnych stanowiskach (te badania się opóźniły, trafią do publikacji i rąk zainteresowanych dopiero we wrześniu). W badaniu według Tyszkiewicza wzięło udział ok. 40 firm, czyli większość zrzeszonych w SAR. (AMS)