Kraj

Potencjometr powalczy z RMF Active Maxxx o reklamy skierowane do młodzieży

Wkrótce po premierze RMF Active Maxxx, pakietu łączącego RMF, RMF Maxxx i Radio Eska, na rynku debiutuje Potencjometr, wspólny pakiet...

Wkrótce po premierze RMF Active Maxxx, pakietu łączącego RMF, RMF Maxxx i Radio Eska, na rynku debiutuje Potencjometr, wspólny pakiet RRM-u i Ad.pointu. Oferta Brokera FM rekomendowana jest pod kampanie adresowane do grupy 15-30 lat, jako uczestnik pakietu po raz pierwszy występuje w niej młodzieżowa sieć RMF Maxxx licząca obecnie 8 stacji. Potencjometr, w skład którego wchodzą Radiostacja (Eurozet) oraz należące do Ad.pointu Planeta i Antyradio, promowany jest pod kampanie skierowane do grupy 15-35 lat. To pierwszy pakiet, jaki powołany został wspólnymi siłami RRM-u, domu sprzedaży Radia Zet i Radiostacji oraz Ad.pointu. Za jego sprzedaż odpowiadają RRM i CR Media Consulting. Wyłączność na sprzedaż RMF Active Maxxx ma Broker FM, ale promocją pakietu wśród reklamodawców zajmują się wspólnie Broker FM i Time, dom sprzedaży m.in. Radia Eska. Najdroższy spot w Potencjometrze kosztuje 2 tys. zł netto (pasmo 7-9 środa-piątek), a najtańszy 800 zł (po 23 we wszystkie dni). Konstrukcja pakietu Active Maxxx podobnie jak w przypadku innych pakietów Brokera zakłada indywidualne planowanie każdej stacji. Zakup premiowany jest tu dodatkowym 4-proc. rabatem. Najdroższy spot kosztuje tu nieco ponad 18 tys. zł (pasmo 8-9). Twórcy Potencjometru jako atut oferty wskazują atrakcyjny CPP (cost per point) na poziomie 587,84 zł (grupa 15-35 lat, miasta 100 tys. +, 6-24, na podstawie Radio Track Millward Brown SMG/KRC z okresu marzec-maj 2005). W pakiecie RMF Active Maxxx przy tych samych założeniach CPP wyniesie 957,02 zł. Jednak w tej samej grupie w skali ogólnopolskiej, a nie tylko w miastach powyżej 100 tys., CPP pakietu Active Maxxx jest niższe niż Potencjometru – 944,6 zł wobec 1,154 tys. zł. (JN)