CR Media Consulting przygotowała raport poświęcony debiutującemu niedawno na GPW Bankierowi.pl. Raport był sprzedawany przed giełdowym debiutem Bankiera, teraz CR Media upublicznia go nieodpłatnie na swojej stronie WWW. Raport CR Media w dużej mierze jest oparty na tych samych danych i podobnej analizie szans i zagrożeń, jaka została przeprowadzona w prospekcie emisyjnym samego Bankiera. Wnioski CR Media z analizy są dla wortalu pozytywne. Zdaniem analityków tej firmy ryzyko spadku oglądalności stron Bankiera, a co za tym idzie, spadku przychodów z emisji reklam, jest niewielkie – głównie ze względu na stały przyrost liczby internautów w Polsce oraz radykalną poprawę jakości łączy internetowych. Ten ostatni czynnik przekłada się bowiem na to, że internauci coraz więcej czasu spędzają w sieci, co pozwala im na zdobywanie coraz większego doświadczenia i odważniejsze sięganie po produkty i usługi oferowane za pośrednictwem sieci. Tendencja ta, jak sądzimy, utrzyma się przez najbliższe 3-4 lata i jest to pozytywny sygnał pozwalający liczyć na wzrost przychodów Bankiera.pl zarówno z działalności reklamowej, jak i z doradztwa i pośrednictwa finansowego. Należy mieć jednak świadomość, że dynamika wzrostu liczby użytkowników i odsłon będzie spadać wraz ze wzrostem wielkości wortalu – dodają autorzy raportu. (MG)