Kraj

NOMINACJE DO EFFIE 2000 ZDOMINOWAŁ GREY WARSZAWA

Jury pierwszej, polskiej edycji konkursu EFFIE 2000 nominowało do festiwalowych nagród 21 kampanii reklamowych. Największą ilość nominacji uzyskała agencja reklamowa...

Jury pierwszej, polskiej edycji konkursu EFFIE 2000 nominowało do festiwalowych nagród 21 kampanii reklamowych. Największą ilość nominacji uzyskała agencja reklamowa Grey Warszawa. Podstawowym założeniem festiwalu jest ocena efektu rynkowego kampanii reklamowych. Zdaniem członków jury, kryterium to najlepiej spełniło 21 (spośród 41 nadesłanych) prac, które zaklasyfikowano do 10 kategorii (żywność, artykuły AGD, napoje, środki trwałe, leki, usługi finansowe, usługi telekomunikacyjne, inne usługi, non-profit i media). Aż pięć kampanii nominowanych do głównych nagród EFFIE 2000, samodzielnie stworzyła i przeprowadziła agencja Grey Warszawa (dla Bestfoods Polska – Hellmans’s “Impresja” i Knorr – Gorący Kubek – “Dla różnych stanów głodu”, Bosman Browar Szczecin SA – Bosman – “Oczko”, Alima-Gerber SA – Frugo – “No to Frugo!” i Axel Spinger Polska – “Komputer Świat” – “Zły dzień”). Jest także współautorem szóstej, wśród wyróżnionych kampanii, którą przygotowała z domem mediowym Euromedia, dla Radia Zet (“Żądza pieniądza”). Wedle kryterium ilości nominacji, na kolejnych miejscach uplasowały się agencje Leo Burnett Warsaw i Corporate Profiles DDB, które w ostatecznej rozgrywce mają po trzy swoje prace. Reszta wyróżnionych zgłoszeń pochodzi z agencji Saatchi&Saatchi (dwie kampanie), Euro RSCG Poland, ASC Design Group, McCann-Erickson, Initiative Media Warszawa/Ammirati Puris Lintas, D’Arcy, Nos/BBDO/Stratosfera i Euromedia/Upstairs Young&Rubicam Poland (po jednej). Do oficjalnego ogłoszenia zwycięzców konkursu EFFIE 2000 dojdzie podczas uroczystej gali, która ma się odbyć 20 listopada br. w warszawskim Teatrze Wielkim. Wtedy to zostanie przyznane Grand Prix festiwalu oraz dojdzie do wręczenia złotych, srebrnych i brązowych laurów. (JP)