Kraj

IAB Polska już w nowej formule, w sierpniu pierwsze zebranie członków wybierze zarząd

IAB Polska została zarejestrowana przez sąd w nowej formie prawnej. Tym samym organizacja przestała istnieć jako stowarzyszenie, obecnie jest związkiem...

IAB Polska została zarejestrowana przez sąd w nowej formie prawnej. Tym samym organizacja przestała istnieć jako stowarzyszenie, obecnie jest związkiem pracodawców (Związek Pracodawców Branży Internetowej Internet Advertising Bureau Polska). O planowanych zmianach w formule działania IAB Polska informowaliśmy w styczniu (DS “MMP” z 25 stycznia). W skład nowego IAB początkowo będzie wchodzić kilkanaście podmiotów – największe portale, sieci reklamowe, kilka dużych wortali i kilka agencji interaktywnych, zgodnie z zapowiedziami związek będzie jednak całkowicie otwarty na kolejnych członków. Wraz ze zmianami prawnymi zmieni się sposób funkcjonowania IAB. Utworzone zostanie biuro, organizacja zamierza zatrudnić etatowo dyrektora zarządzającego, który dobierze sobie niewielki zespół. IAB będzie funkcjonować dzięki składkom swoich członków, wszystkie mają sumować się do kwoty odpowiadającej 0,3 proc. aktualnej wartości całego rynku reklamy internetowej w Polsce – wpłaty poszczególnych członków mają być uzależnione od wielkości ich biznesów. Jak zapowiada Robert Biegaj z Gazety.pl, odpowiedzialny za proces rejestracji nowego IAB, na sierpień planowane jest pierwsze spotkanie członków organizacji w celu wybrania jej zarządu. (MG)