Kraj

EURO AWK WCHODZI NA POLSKI RYNEK REKLAMY ZEWNĘTRZNEJ

Niemiecka firma reklamy zewnętrznej Euro AWK rozpoczyna inwestycje w sieci nośników tego medium w Polsce. Niemcy otworzyli swoje polskie przedstawicielstwo...

Niemiecka firma reklamy zewnętrznej Euro AWK rozpoczyna inwestycje w sieci nośników tego medium w Polsce. Niemcy otworzyli swoje polskie przedstawicielstwo we Wrocławiu, gdzie doszło do przejęcia przez nich większościowego pakietu udziałów w spółce MAS Wrocław. Niemcy odkupili go od menedżerów zarządzających firmą, Stephana Mźllera i Beaty Andrejas. Wysokość transakcji nie została ujawniona. Obecnie 72 proc. udziałów należy do Euro AWK, zaś pozostałe 28 proc. do innego niemieckiego inwestora, firmy Stršer City Marketing GmbH. MAS Wrocław jest firmą regionalną, koncentrującą się przede wszystkim na regionie Dolnego Śląska gdzie rozwija sieci klasycznych billboardów o formacie 5,04×2,38m (obecnie liczy 275 tablic) oraz słupów reklamowych. Euro AWK jest także właścicielem tablic reklamowych, kupionych wcześniej od gliwickiej firmy Opinion. Obecnie jest ich 261, postawionych w lokalizacjach na terenie Górnego Śląska. Z nieoficjalnych informacji wynika, że niemiecki inwestor prowadzi rozmowy na temat dalszych przejęć na polskim rynku reklamy zewnętrznej. Z zestawień prowadzonych przez dom mediowy Zenith Media (opublikowanych w raporcie European Market and MediaFact 1999) wynika, że AWK jest właścicielem największej sieci nośników na rynku niemieckim, która liczy 36 832 powierzchni ekspozycyjnych. Na dalszych miejscach znajduje się firma Stršer, obecna w Polsce pod nazwą Stršer Polska, oraz Deutsche StŠdte Medien (poprzednio Deutsche StŠdte Reklame), która jest udziałowcem w spółce Europlakat Polska. (JP)