Przetargi

Lotos Paliwa ponownie zaprosi niektóre agencje do przetargu

Z przetargu spółki Lotos Paliwa (Grupa Lotos) wycofały się dwie agencje - na etapie wstępnych prezentacji z udziału zrezygnowała agencja...

Z przetargu spółki Lotos Paliwa (Grupa Lotos) wycofały się dwie agencje – na etapie wstępnych prezentacji z udziału zrezygnowała agencja Saatchi & Saatchi, a po ogłoszeniu short-listy (na którą wybrano trzy agencje: DDB Warszawa, Publicis i Ad Fabrika FCB) z dalszego uczestnictwa zrezygnowała agencja Publicis. Przyczyny podjęcia takich decyzji przez agencje nie zostały podane. Saatchi & Saatchi według Marka Żołędziowskiego, dyr. generalnego tej agencji, z zasady nie startuje w przetargach spółek z udziałem Skarbu Państwa. Przy opracowaniu strategii komunikacyjnej z marketerem współpracuje firma Corporate Profiles Consulting, która podobnie jak jeden z uczestników przetargu – DDB Warszawa – należy do grupy kapitałowej Corporate Profiles DDB Group. – W projekt zaangażowana była firma Corporate Profiles Consulting, która w roku 2005 opracowała strategię pozycjonowania dla marki Lotos. W niniejszym projekcie występowała w funkcji doradczej i była odpowiedzialna za przekazanie agencjom reklamowym briefów na opracowanie komunikacji zgodnej ze strategią pozycjonowania marki Lotos. O roli Corporate Profiles Consulting agencje były poinformowane w materiałach briefingowych. Wybór ostatecznej firmy do współpracy z Lotos Paliwa wykracza poza zakres prac doradcy i jest autonomiczną decyzją Lotos Paliwa – mówi Łukasz Sójka, szef biura marketingu Lotos Paliwa. W związku z wycofaniem się Publicis na etapie tworzenia short-listy Lotos postanowił ponownie zaprosić do przetargu firmy, których oferty były rozpatrywane w poprzednim etapie. – Chcemy, aby na short-liście znalazły się trzy lub cztery agencje – mówi Sójka. Lotos Paliwa płaci agencjom za uczestnictwo w przetargu. Wysokość wynagrodzenia nie została podana, ale nieoficjalne źródła podają, że jest to 10 tys. zł dla każdej agencji. (AMS)