Kraj

Google uruchomi w tym tygodniu możliwość reklamy wideo dla swoich klientów

Google uruchomi w tym tygodniu usługi reklamy wideo dla swoich klientów korzystających z sieci partnerskich (reklama kontekstowa). Nowy produkt będzie...

Google uruchomi w tym tygodniu usługi reklamy wideo dla swoich klientów korzystających z sieci partnerskich (reklama kontekstowa). Nowy produkt będzie jednocześnie launchowany w USA i na świecie, w tym w Polsce. – W samej wyszukiwarce pozostajemy wyłącznie przy reklamie tekstowej, klasycznym produkcie AdWords, ponieważ ludzie poszukują tam informacji i są przygotowani na tekst, a jakakolwiek grafika mogłaby być dla nich irytująca – mówi Artur Waliszewski, country manager Google na Polskę. – Natomiast w naszych sieciach partnerskich, także w polskiej, gdzie serwujemy reklamę kontekstową AdSense, będą teraz możliwe trzy formy reklamowe, a więc dotychczasowe: tekst i grafika, oraz dodatkowo reklama w postaci filmu wideo – dodaje Waliszewski. Nowy produkt określany jest jako reklama click to video. Reklama ta uruchamiać się bowiem będzie w formie statycznego obrazka i dopiero sam internauta będzie decydował, czy chce obejrzeć film (wciskając bądź nie przycisk “play”, będzie miał też możliwość przewijania filmu, jego zatrzymania, cofnięcia etc.). Metody rozliczeń między Google a reklamodawcą będą dwie: albo na zasadzie cost per click (z aukcją ceny za kliknięcie), albo zapłata za wyświetlenie uwzględniająca emisję już samej formy statycznej filmu. Na razie nie jest wprowadzany model rozliczeń, który dodatkowo uwzględniałby rozliczenia za liczbę uaktywnionych filmów. Zdaniem Waliszewskiego nowy produkt idealnie nadaje się dla dużych reklamodawców, którzy dysponują filmami reklamowymi i mogą w łatwy sposób zaadaptować je technologicznie na potrzeby internetu, ale Google liczy także na popyt ze strony mniejszych podmiotów. – Technologie są dziś takie, że w zasadzie każda, nawet mała firma jest w stanie nakręcić krótki film wideo na swój temat – uważa szef polskiego biura Google. (MG)