Zjednoczone Przedsiębiorstwa Rozrywkowe SA (ZPR) zdecydowały się na kampanię promocyjną swego miesięcznika “Jestem” (Wydawnictwo Jestem, Zdrowie, należące do ZPR) oraz na przeprowadzenie dużego konkursu w swoich “Podróżach”. Celem kampanii “Jestem” jest spowodowanie wzrostu sprzedaży tytułu i pokazanie, że nie należy on do kategorii pism zdrowotnych, ale kobiecych. W pierwszym półroczu br. średni nakład “Jestem” wyniósł ok. 230 tys. egzemplarzy, a średnie rozpowszechnianie ogółem – ok. 137 tysięcy (na podstawie ZKDP). Kampania “Jestem” obejmie: TVP1, TVP2, Polsat, TVN, Radio Eska, RMF FM (zasięg z wyłączeniem 15 największych ośrodków miejskich) oraz publiproksy. Kreacja kampanii jest dziełem Studia ZET, a za zaplanowanie i zakup mediów odpowiada Starcom. Kampania numeru listopadowego “Jestem” ruszy 23 października i potrwa do 31 października br. Będzie wznowiona wraz z wejściem na rynek numeru grudniowego 2000 i lutowego 2001. W innym miesięczniku ZPR, w “Podróżach”, rozpoczął się zakrojony na szeroką skalę konkurs “Podróżnik Roku 2000”. Do udziału w nim można typować każdą osobę, która przeżyła ostatnio niezwykłą podróż (wyprawa musi mieć charakter non profit). Rozstrzygnięcia konkursu należy spodziewać się w lutym przyszłego roku. Nagrody – wycieczki w dowolnie wybrane miejsce na naszym globie – zostaną przyznane przez kapitułę konkursu w 4 kategoriach (Polska, Europa, świat, “Przyjaciel “Podróży”). Partnerami medialnymi “Podróży” przy okazji “Podróżnika Roku 2000” są: Radio Zet, “Rzeczpospolita” i Wirtualna Polska. W I półroczu br. średni nakład “Podróży” wyniósł ok. 40 tys. egzemplarzy, a średnie rozpowszechnianie ogółem – ok. 21,5 tysiąca (na podstawie ZKDP). (KP)