Zagranica

Coca-Cola i Apple prowadzą europejską akcję crosspromocyjną

Firmy Coca-Cola i Apple zamierzają rozdać 70 mln darmowych utworów muzycznych w ramach paneuropejskiej promocji. Akcja już wystartowała na rynkach...

Firmy Coca-Cola i Apple zamierzają rozdać 70 mln darmowych utworów muzycznych w ramach paneuropejskiej promocji. Akcja już wystartowała na rynkach Niemiec, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii i Austrii. Wkrótce będzie realizowana także na innych europejskich rynkach. Klienci zamieniają kody z puszek Coca-Coli i Coli Light na 3 darmowe pliki muzyczne, które mogą ściągnąć z internetowego serwisu muzycznego iTunes. Apple osiągnął ogromny sukces biznesowy, sprzedając do tej pory poprzez serwis iTunes 200 mln plików muzycznych. Coca-Cola zrezygnowała tym samym z prowadzenia własnej strony muzycznej MyCokeMusic, którą uruchomiła w 2004 r. Promocję wspiera seria plenerowych koncertów muzycznych. W maju br. MTV i Microsoft poinformowały, że wkrótce uruchomią konkurencyjny serwis muzyczny do iTunes o nazwie Urge, który pozwoli użytkownikom ściągać pliki MP3. (“BrandRepublic”)