Kraj

GIF nakazał natychmiastowe wstrzymanie reklamy leku Amaryl

Główny Inspektorat Farmaceutyczny (GIF) nakazał natychmiastowe zaprzestanie ukazywania się reklamy leku Amaryl z portfolio firmy farmaceutycznej Sanofi-Aventis. Amaryl to lek...

Główny Inspektorat Farmaceutyczny (GIF) nakazał natychmiastowe zaprzestanie ukazywania się reklamy leku Amaryl z portfolio firmy farmaceutycznej Sanofi-Aventis. Amaryl to lek dostępny na receptę stosowany w diabetologii. GIF zarzucił reklamie kierowanej do lekarzy wprowadzanie odbiorców w błąd i nieobiektywne przedstawianie produktu. Sprawa rozpoczęła się w sierpniu 2004 r. GIF nakazał wówczas wstrzymanie reklamy Amarylu. Potem sprawa trafiła do sądu. Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie uchylił decyzję GIF. W br. w toku postępowania wyjaśniającego konsultant krajowy w dziedzinie diabetologii przyznał rację GIF i uznał reklamę Amarylu za nieobiektywną. Inspektorat podtrzymał swoją decyzję z 2004 r. Sanofi-Aventis ma 14 dni od dnia dostarczenia niniejszej decyzji na złożenie wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy. (PM)