M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

PANORAMA - NOWY SYSTEM SPRZEDAŻY WYSYŁKOWEJ BERTELSMANNA

Serwis Dzienny | 17 października 2000, 00:00

Grupa wydawnicza Bertelsmann Media wprowadziła na polski rynek nowy system sprzedaży wysyłkowej książek oraz innych mediów o nazwie Panorama. System...

Grupa wydawnicza Bertelsmann Media wprowadziła na polski rynek nowy system sprzedaży wysyłkowej książek oraz innych mediów o nazwie Panorama. System jest obsługiwany przez 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę. Funkcjonuje także sklep internetowy Panoramy.

Firma zakłada, że potencjał dla Panoramy wynosi ponad 2 mln osób. Do tej pory Bertelsmann Media kojarzony był na naszym rynku przede wszystkim z wydawnictwem i klubem czytelniczym o wspólnej nazwie Świat Książki (w Klubie Świata Książki jest w tej chwili ok. 1 miliona osób). Panorama działa na innych zasadach niż Świat Książki. W przeciwieństwie do niego, zostawia klientom wolny wybór. Zapoznanie się z ofertą, zamieszczoną w bezpłatnym, wysyłanym pocztą katalogu, nie stwarza obowiązku zamówienia produktu. Zamówienia realizowane są w ciągu 2 tygodni. Panorama bazuje na atrakcyjnej ofercie cenowej. Przeważają w niej produkty za 20 zł. Kierowana jest więc przede wszystkim do osób średnio zamożnych, ze średnich i mniejszych miejscowości. Zapewnia też swoim odbiorcom udział w loteriach z nagrodami i w promocjach. Katalog Panorama ma ukazywać się sześć razy w roku. Objętość pierwszego numeru z ofertą 650. produktów (ponad 50 proc. z nich to książki, reszta - płyty kompaktowe, kasety z muzyką i wideo) wynosi 80 stron. Bertelsmann Media w systemie sprzedaży Panorama wykorzysta pisma kobiece, tv-guidy, magazyny muzyczne i filmowe oraz dzienniki regionalne. Firma nie wyklucza, że w przyszłości może promować Panoramę w telewizji. (KP)