M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

CZY ODBĘDZIE SIĘ POLSKA EDYCJA KAMPANII JIM BEAM?

Serwis Dzienny | 17 października 2000, 00:00

Wciąż ważą się losy polskiej edycji europejskiej kampanii promocyjnej, której celem jest wsparcie sprzedaży oraz zasygnalizowanie zmiany wizerunku bourbonu Jim...

Wciąż ważą się losy polskiej edycji europejskiej kampanii promocyjnej, której celem jest wsparcie sprzedaży oraz zasygnalizowanie zmiany wizerunku bourbonu Jim Beam. Ma to oczywisty związek z restrykcyjnymi przepisami prawa obowiązującego w Polsce, które dotyczą całkowitego zakazu reklamy alkoholu. Właściciel marki, firma Jim Beam Brands Worldwide (część koncernu Fortune Brands), powierzyła budżet kampanii w Europie, sieciowej agencji reklamowej Young&Rubicam Advertising. Spoty telewizyjne i radiowe oraz reklamy prasowe mają się pojawić w Austrii, Bułgarii, Czechach, Estonii, Niemczech, Węgrzech, Łotwie, Rumunii, Rosji i Polsce. Za planowanie i zakup mediów odpowiedzialny jest dom mediowy The Media Edge. W Polsce dystrybucją tego trunku zajmuje się Unicom Bols Group (UBG). Zarząd tej spółki nie podjął jeszcze decyzji w sprawie współuczestniczenia w paneuropejskiej kampanii Jim Beam. Zarówno UBG, jak i Upstairs Young&Rubicam odmawiają podania jakichkolwiek informacji w tej sprawie. Nieoficjalnie wiadomo tylko, że jeżeli firmy te wyrażą zamiar wzięcia udziału w całym przedsięwzięciu, wówczas polska edycja kampanii odbędzie się na początku 2001 roku. UBG, własnymi siłami, prowadzi obecnie jedynie kampanie BTL związane z promocją Jim Beam w HORECA (w październiku br. rozpoczęła się trzecia, tegoroczna edycja tych akcji, która potrwa do końca grudnia br.). (JP)