Kraj

Grupa Radiowa Audytorium 17 zmienia cennik reklamowy

Prawdopodobnie w październiku br. Grupa Radiowa Audytorium 17 zmodyfikuje cennik emisji reklam w swoim pakiecie. Jak mówi Jerzy Kazimierczak, prezes...

Prawdopodobnie w październiku br. Grupa Radiowa Audytorium 17 zmodyfikuje cennik emisji reklam w swoim pakiecie. Jak mówi Jerzy Kazimierczak, prezes spółki, podwyżka będzie nieznaczna. Audytorium 17 tworzy siedemnaście regionalnych spółek Polskiego Radia SA, które łącznie tworzą skumulowany zasięg ogólnopolski. Pakiet tworzą: Radio Białystok SA, Radio Gdańsk SA, bydgoskie Radio Pomorza i Kujaw SA, Radio Katowice SA, Radio Kielce SA, Radio Koszalin SA, Radio Kraków SA, Radio Łódź SA, Radio Lublin SA, warszawskie Radio dla Ciebie SA, Radio Olsztyn SA, Radio Opole SA, poznańskie Radio Merkury SA, Radio Rzeszów SA, Radio Wrocław SA, zielonogórskie Radio Zachód SA, Radio Szczecin SA. Pakiet Audytorium 17 proponuje klientom oferty radiowe o zasięgu ogólnopolskim, subregionalnym i regionalnym. Obecnie najdroższy, 30-sekundowy spot w pakiecie kosztuje 3,3 tys. zł netto (8.00-9.00), najtańszy – 1 tys. zł netto (0.00-5.00). Oferta Audytorium 17 ma pomóc regionalnym spółkom radia publicznego w pozyskiwaniu pieniędzy z reklam o zasięgu ogólnopolskim. Jak twierdzi Kazimierczak, większość tych rozgłośni na dopuszczalne 15 proc. dobowego czasu emisji reklam wykorzystuje zaledwie 2 proc. Dodaje, że pakiet oferuje klientom przede wszystkim odbiorców ich reklamy, a nie określony produkt. Wchodzące bowiem w skład pakietu rozgłośnie nie mają wspólnych pasm programowych ani też jednorodnego formatu. Zdaniem Jerzego Kazimierczaka wartością pakietu Audytorium 17 jest regionalny charakter każdej wchodzącej w jego skład rozgłośni. (BG)