Zagranica

Bob Dylan w reklamie nowego iPoda firmy Apple

Muzyk Bob Dylan wystąpił w najnowszej kampanii reklamowej firmy Apple. Reklama jej nowego iPoda promuje jednocześnie nowy, pierwszy od pięciu...

Muzyk Bob Dylan wystąpił w najnowszej kampanii reklamowej firmy Apple. Reklama jej nowego iPoda promuje jednocześnie nowy, pierwszy od pięciu lat album Dylana “Współczesne czasy”. Spoty zostały przygotowane przez agencję TBWAChiat/Day. Pokazują Dylana śpiewającego piosenkę z najnowszego singla “Someday Baby”. Artysta znajduje się na pustym, białym tle, charakterystycznym dla wszystkich reklam Apple. Reklama nowego iPoda umieszczona jest w internecie w serwisie Apple, na stronie, poprzez którą użytkownicy mogą kupić nową płytę Dylana oraz wszystkie rodzaje iPodów. W ramach umowy Apple założyła specjalny boks Dylana pod nazwą “Kolekcja”, widoczny tylko w sklepie z muzyką iTunes. Znajdują się w nim wszystkie albumy wydane dotąd przez Boba Dylana. Internauci w USA mogą je kupić za 199 dolarów. Dodatkowo Apple umożliwia fanom Dylana w Stanach Zjednoczonych zdobycie zaproszeń na indywidualne spotkanie z muzykiem jeszcze w tym roku, jeżeli zamówią jego album, który ukazał się kilka dni temu. Steve Jobs, CEO Apple, twierdzi, że firma zaprosiła Dylana do udziału w reklamie swojego nowego produktu, ponieważ jest on jednym z najbardziej szanowanych obecnie autorów tekstów i muzyków. Dylan unikał przez wiele lat udziału w reklamie. Po raz pierwszy wystąpił w niej w 2004 roku – w spotach promujących w Stanach Zjednoczonych markę Victoria Street. W 2005 roku był krytykowany za zawarcie umowy z siecią barów kawowych Starbucks, na mocy której w barach tej sieci sprzedawano jego piosenki. (“BrandRepublic”)