Kraj

Tele2 uderza w TP SA, wprowadzając abonamenty telefoniczne; wkrótce rusza masowa komunikacja

Tele2 Polska, największy alternatywny wobec Telekomunikacji Polskiej SA operator stacjonarny, jako pierwszy wprowadza ofertę abonamentów telefonicznych, z których mogą korzystać...

Tele2 Polska, największy alternatywny wobec Telekomunikacji Polskiej SA operator stacjonarny, jako pierwszy wprowadza ofertę abonamentów telefonicznych, z których mogą korzystać też dotychczasowi abonenci TP SA. Dotychczas Tele2, podobnie jak inni operatorzy niezależni, oferował usługę preselekcji. Dzięki decyzji Urzędu Komunikacji Eleketronicznej (UKE) nakazującej TP SA (jako utrzymującemu dominującą pozycję na rynku) hurtową sprzedaż abonamentu Tele2 od 14 września będzie oferowało również abonamenty telefoniczne.

Piotr Nesterowicz, dyrektor generalny Tele2 Polska, nie ukrywa, że ta oferta została skrojona na wzór planów taryfowych TP SA (po 4 plany taryfowe dla klientów indywidualnych i biznesowych), jednak Tele2 zapewnia, że ich abonamenty są o 10-25 proc. tańsze niż TP SA, a połączenia nawet o jedną trzecią. Tele2 liczy, że w ciągu 2 lat na abonament przejdzie 80-90 proc. jego obecnych klientów (ma ich 1 mln, z czego 80-85 proc. to klienci indywidualni). Nesterowicz nie chce określać, ilu nowych klientów firma spodziewa się pozyskać.

Już we wrześniu ruszy masowa komunikacja nowej oferty w mediach (telewizja, prasa, radio, outdoor), którą przygotowują agencje: JWT i Starcom. Tele2 liczy na znaczny wzrost przychodów – według Nesterowicza obecnie przychody z abonamentu telefonicznego stanowią nawet połowę dochodów operatorów stacjonarnych.

Od początku przyszłego roku Tele2 zamierza też wprowadzić ofertę szerokopasmowego internetu (ADSL), liczy też na efekt decyzji UKE nakazującej Telekomunikacji Polskiej rozdzielenie usług abonamentu telefonicznego i Neostrady (obecnie korzysta z niej ponad 1,4 mln klientów). Do tego czasu abonenci TP SA, którzy zdecydują się przejść do Tele2, będą musieli z niej zrezygnować. Tele2 Polska Sp. z o.o. działa od 1999 r., według własnych szacunków operatora 1 mln obsługiwanych klientów daje mu ok. 10 proc. krajowego rynku połączeń stacjonarnych. (MB)