Kraj

E-mail coraz popularniejszy w marketingu, internauci subskrybują więcej newsletterów

Już 90 proc. polskich internautów subskrybuje newslettery, blisko połowa firm korzysta z e-mail marketingu, zaledwie 7 proc. firm nie planuje...

Już 90 proc. polskich internautów subskrybuje newslettery, blisko połowa firm korzysta z e-mail marketingu, zaledwie 7 proc. firm nie planuje takich działań, wynika z badań Sare. Jest to już trzecia edycja tych badań, Sare jest spółką specjalizującą się właśnie w e-mail marketingu, należącą do grupy OS3. W tegorocznej edycji przebadano prawie 2,4 tys. respondentów aktywnych zawodowo, którzy odpowiadali na pytania o sposób korzystania z programów pocztowych, liczbę otrzymywanych wiadomości, preferencje dotyczące konstrukcji maili etc. Najliczniejszą grupę zawodową w badaniu stanowili pracownicy marketingu (25 proc.). W tym roku po raz pierwszy patronat merytoryczny nad badaniem objęło Stowarzyszenie Marketingu Bezpośredniego. Z raportu wynika m.in., że stale rośnie liczba otrzymywanych maili. Ponad połowa respondentów otrzymuje ich do 20 każdego dnia, 21 proc. otrzymuje powyżej 40 dziennie. Badanie pokazuje też duży potencjał marketingu wirusowego – ponad trzy czwarte pytanych przesyła dalej maile o charakterze rozrywkowym, jedynie 3 proc. respondentów twierdzi, że nie dostaje takich listów. Z roku na rok rośnie liczba otrzymywanych newsletterów. Obecnie tylko 10 proc. ankietowanych dostaje 1-2 biuletyny elektroniczne tygodniowo (rok temu 25 proc.), 80 proc. deklaruje, że otrzymuje przynajmniej 3 newslettery tygodniowo, najbardziej wzrosła liczba osób otrzymujących tygodniowo 6-10 newsletterów. Pełny raport dostępny jest na stronie www.sare.pl. (MG)