Kraj

Konkurs Miss World bez sponsora generalnego

Nie udało się pozyskać sponsora generalnego tegorocznej edycji konkursu Miss World. Pakiet dla takiego sponsora kosztuje 1 mln funtów (cenę...

Nie udało się pozyskać sponsora generalnego tegorocznej edycji konkursu Miss World. Pakiet dla takiego sponsora kosztuje 1 mln funtów (cenę pakietu określa Miss World Ltd.), obejmuje m.in. koszt billboardu sponsorskiego przy gali finałowej, kampanię w mediach patronujących, wystąpienie przedstawicieli marketera na gali i organizację konferencji z udziałem laureatek w siedzibie sponsora. Jak mówi Elżbieta Wierzbicka, prezes Biura Miss Polonia (do 1 września br. organizatora konkursu), sponsora nie udało się do tego czasu pozyskać m.in. z uwagi na krótki czas, jaki Biuro Miss Polonia miało na rozmowy ze sponsorami (kilka miesięcy). Utrudnieniem były także zmiany w zarządzie TVP, co sprawiło, że potencjalnym sponsorom nie można było przedstawić harmonogramu działań w telewizji. Po wypowiedzeniu Biuru Miss Polonia umowy przez Miss World Limited i przejęciu organizacji imprezy przez Polską Organizację Turystyczną, Biuro Miasta Stołecznego Warszawy i Krajową Izbę Gospodarczą ta ostatnia przejęła kwestię rozmów z potencjalnymi sponsorami i partnerami marketingowymi. Jak powiedziała Lidia Marcinkowska, odpowiedzialna z ramienia POT za komunikację z mediami, Krajowa Izba Gospodarcza wycofała się ze sprzedaży pakietu dla sponsora generalnego m.in. dlatego, że nie było już czasu na zrealizowanie tak kompleksowych świadczeń. (JN)