Kraj

Springer zamyka "Na żywo" i wycofuje się z segmentu magazynów people

Miesięcznik "Na żywo" przestaje się ukazywać i Axel Springer Polska wycofuje się z segmentu czasopism people. Florian Fels, prezes zarządu...

Miesięcznik “Na żywo” przestaje się ukazywać i Axel Springer Polska wycofuje się z segmentu czasopism people. Florian Fels, prezes zarządu Springera w Polsce, poinformował, że nie udało się uzyskać zadowalających wyników finansowych i nie było widać perspektyw dla magazynu na najbliższy okres. Dodał, że wydawnictwo zamierza rozwijać się zgodnie z długofalową strategią w segmentach, w których jego marki są liderami albo mają bardzo dobrą pozycję, to jest w segmencie pism kobiecych, opiniotwórczych, motoryzacyjnych, ekonomicznych i komputerowych. Według informacji ze Springera większość pracowników “Na żywo” znajdzie zatrudnienie w wydawnictwie, jednak szczegóły na ten temat nie są podawane. Według ZKDP średnia sprzedaż ogółem “Na żywo” w okresie I-V br. wyniosła 60,5 tys. egz., rok wcześniej w tym samym czasie – 71,9 tys. Spadły również wpływy reklamowe magazynu. W pierwszym półroczu br. “Na żywo” zarobiło na reklamach 2,94 mln zł, rok wcześniej odpowiednio 3,5 mln zł (Expert Monitor). “Na żywo” było na rynku od 1995 r. (JD, KP)