Kraj

Pierwsze nominacje w konkursie Golden Drum - polskie agencje słabo widoczne

Na ogłoszonych dzisiaj short-listach 13. festiwalu reklamowego Nowej Europy Golden Drum 2006 nie ma wielu nominacji z Polski. W kategorii...

Na ogłoszonych dzisiaj short-listach 13. festiwalu reklamowego Nowej Europy Golden Drum 2006 nie ma wielu nominacji z Polski. W kategorii ad campaigns na 103 zgłoszenia wybrano 32 finalistów, z czego tylko 3 prace z Polski (dwie z agencji G7 za prace wykonane dla Chipity – 7 Days, i PTC Heyah – “Johnny 11 Palców”, i jedna z Saatchi & Saatchi za kampanię zrealizowaną dla Amnesty International – “Freedom of Speech”). W kategorii media campaigns ze 186 zgłoszeń wybranych zostało 26 finalistów, ale z Polski była to tylko jedna praca – dla Saatchi za kampanię dla Amnesty International (“Freedom of Speech”). Nie lepiej było w kategorii interactive – ze 137 zgłoszeń wybrano 19 finalistów, w tym z Polski tylko jednego – K2 Internet SA za własną kampanię pt. “The other side of K2”. Polskich prac nie ma w ogóle w kategoriach TV promo, design & art direction. Mamy za to aż trzech finalistów w kategorii kampanie niepublikowane – dwie dla agencji G7 (jedna praca reklamowała Pałac Kultury i Nauki, druga – Warszawski Bieg) i jedna dla Publicis (za kampanię “Working People”).

Nominacje m.in. w kategoriach film druk zostaną ogłoszone w późniejszym terminie.

W sumie na tegoroczny Golden Drum wpłynęła rekordowa liczba zgłoszeń – 2576 z 42 krajów (w ub. roku – 2482 zgłoszenia z 40 krajów), przybyło ponad 1500 uczestników z 45 krajów.

Polskie agencje w sumie wysłały na festiwal 210 prac: 51 w kat. film, 59 reklam prasowych, 42 – outdoorowe, 12 reklam radiowych, 15 w kat. design & art direction, 5 w kat. interactive, 12 kampanii mediowych, 9 kampanii i 5 w kat. reklamy nieopublikowane. (AMS)