Zagranica

The Body Shop, należący do L'Oreal, planuje ekspansję

W ciągu najbliższych lat The Body Shop może zwiększyć liczbę sklepów na świecie ponaddwukrotnie: z 2 do 5 tys. Jest...

W ciągu najbliższych lat The Body Shop może zwiększyć liczbę sklepów na świecie ponaddwukrotnie: z 2 do 5 tys. Jest to jedna z pierwszych decyzji wynikających ze strategii rozwoju tej marki po jej przejęciu przez giganta branży kosmetycznej koncern L’Oreal. W wywiadzie dla “Financial Timesa” Jean-Paul Agon, CEO L’Oreal, powiedział, że zainteresowany jest wejściem na rynek chiński. Tymczasem niedawno The Body Shop wystartował w Indiach i zamierza inwestować na kolejnych rynkach – w Brazylii, Argentynie i Chile.

W marcu br. L’Oreal przejął The Body Shop za 652 miliony funtów. Współzałożycielka The Body Shop Dame Anita Roddick, podpisując umowę sprzedaży, otrzymała około 130 milionów funtów za 18 proc. udziałów, które miała wraz z mężem i współzałożycielem Gordonem Roddickiem. Jak podaje firma badawcza YouGov, bezpośrednio po ogłoszeniu informacji o przejęciu wizerunek marki sieci The Body Shop bardzo ucierpiał. W przeciwieństwie do zasad przyjętych przez The Body Shop L’Oreal krytykowany jest przez fundację ochrony praw zwierząt Peta za testowanie produktów na zwierzętach. Agon twierdzi jednak, że obecnie poszukuje alternatywnych rozwiązań sprawdzania nowych składników chemicznych. (“BrandRepublic”)