Kraj

"MAGAZYN GAZETY WYBORCZEJ" PO RAZ 400.

Najbliższy numer "Magazynu Gazety Wyborczej", który ukaże się w czwartek 2 listopada, będzie jego numerem 400. Osiągnie rekordową objętość, 104...

Najbliższy numer “Magazynu Gazety Wyborczej”, który ukaże się w czwartek 2 listopada, będzie jego numerem 400. Osiągnie rekordową objętość, 104 strony. “Magazyn Gazety Wyborczej” ukazał się po raz pierwszy blisko 8 lat temu. Jest pierwszym, regularnie ukazującym się cotygodniowym magazynem kolorowym dziennika ogólnopolskiego. W wydaniu jubileuszowym znajdziemy m.in. 11-kolumnowy fotograficzny zapis jednego dnia z życia Polaków, ciąg dalszy słynnych reportaży “Magazynu”, konkurs dla czytelników z nagrodami i wiele innych atrakcji. Mimo przeniesienia dnia wydawania “Magazynu Gazety Wyborczej” z piątku na czwartek, co wydarzyło się na wiosnę ub.r. , jego poziom sprzedaży zmienił się tylko nieznacznie. Według wydawcy, Agory SA, w okresie V-VIII 2000 wyniósł ponad 401 tys. egzemplarzy, rok wcześniej w te same miesiące -399 tys., a w porównywalnym okresie 1998 r. -420 tys. Przychody reklamowe “Magazynu” w okresie IV-IX 2000 wyniosły ponad 23,6 mln zł brutto, a w okresie IV-IX’99 -ponad 33,8 mln zł brutto (Expert Monitor). Spadek przychodów tłumaczony jest rozkładaniem budżetów reklamodawców na wiele produktów “Gazety Wyborczej”, w tym na dwa inne wydania magazynowe: “Gazetę Telewizyjną” oraz “Wysokie Obcasy”. Generalnie, przychody “Gazety Wyborczej” podniosły się: w okresie IV-IX ’99 dziennik zarobił ponad 154 mln zł, a w okresie IV-IX 2000 -ponad 188,4 mln zł (Expert Monitor, przychody wydania ogólnopolskiego z dodatkami tematycznymi). (KP)