Kraj

Sieć Drogeria Natura zmienia strategię marketingową i wizualizację

Spółka Polbita inwestuje w rozwój sieci Drogeria Natura. Strategia spółki koncentruje się na otwieraniu własnych sklepów, zmianie wizualizacji i remodelingu...

Spółka Polbita inwestuje w rozwój sieci Drogeria Natura. Strategia spółki koncentruje się na otwieraniu własnych sklepów, zmianie wizualizacji i remodelingu dotychczasowych sklepów. Sieć chce się specjalizować w sprzedaży kosmetyków do makijażu, pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Pojedynczy sklep ma oferować 8 tys. produktów dobrej jakości w umiarkowanych cenach. Pojawi się w nich bogata oferta kosmetyków kolorowych. Istotnym kierunkiem rozwoju ma być zwiększanie udziału marek sprzedawanych na zasadach wyłączności i marek własnych. Obecnie udział w sprzedaży tych ostatnich wynosi ok. 1 proc. Klientki sieci mają otrzymać stałą pomoc konsultantek, bezpłatne porady dotyczące makijażu, kosmetologii, dermatologii. W sklepach będą sukcesywnie ustawiane urządzenia pozwalające zdiagnozować stan skóry twarzy. Zmiany obejmą sam wystrój sklepów. Pojawi się nowa wizualizacja, w tym logo i wystrój witryn sklepowych (pracuje nad tym angielska firma Harrison Fraser). Wymianie ulegną regały, pojawi się lepszy system oświetlenia. Nowoczesne rozwiązania będą wprowadzane do sklepów stopniowo. Ujednolicenie wyglądu ma nastąpić do końca 2009 r. Obecnie sieć drogerii liczy 240 sklepów własnych, agencyjnych i franszyzowych. Jednak strategia firmy zakłada koncentrowanie się na otwieraniu własnych sklepów. W tym roku przeznaczono na ten cel 6 mln zł. Do końca roku powstanie jeszcze 8 nowych sklepów własnych. Docelowo sieć chce co roku otwierać 30 nowych sklepów. Nowe punkty będą powstawać zarówno w mniejszych miejscowościach powyżej 20 tys. mieszkańców, jak i aglomeracjach, przy głównych ulicach i w centrach handlowych. Wartość sprzedaży Drogerii Natura wyniosła w roku obrachunkowym 2005/2006 (od kwietnia do marca) 216 mln zł, a zysk operacyjny 2,3 mln zł. Prognozowana wartość sprzedaży na koniec marca 2007 r. ma wynieść 256 mln zł. (MKS)