Kraj

14 polskich prac w finale Golden Drum

Jury festiwalu reklamowego Golden Drum w Portorożu ogłosiło ostatnią listę nominacji w kategoriach zastrzeżonych tylko dla agencji reprezentujących kraje tzw....

Jury festiwalu reklamowego Golden Drum w Portorożu ogłosiło ostatnią listę nominacji w kategoriach zastrzeżonych tylko dla agencji reprezentujących kraje tzw. Nowej Europy. W sumie na short-listę trafiło 14 prac z Polski. W kategorii reklama telewizyjna nominowano trzy prace: dwie Leo Burnett Warszawa – za kampanię wykonaną dla Fiat Auto Poland, Fiat Panda, pt. “Stopa” i za kampanię dla Centrum Wolontariatu pt. “Krowa”, oraz jedną Grey Worldwide Warszawa – dla HR Initiative pt. “Latarnia”. W sumie w tej kategorii były 43 nominacje. W kategorii reklama drukowana Polacy uzyskali sześć nominacji – po dwie dla: JWT Warsaw – obie zrealizowane dla Unilevera, marka Sunsilk, pt. “But” i “Igła”, dla Saatchi & Saatchi Poland za kampanię Amnesty International “Wolność słowa na Białorusi” i Leo Burnett Warszawa za pracę dla Fundacji “Nasza Ziemia” pt. “Moose” i “Beavers”. W tej kategorii jest 27 finalistów. Do finału w kategorii outdoor zakwalifikowały się trzy prace z Polski, wszystkie autorstwa Saatchi & Saatchi za kampanię dla Amnesty International. Ogółem jury wyselekcjonowało 21 prac z tej kategorii. Reklamę radiową w finale reprezentować będą dwie polskie prace – obie zrealizowane przez Saatchi & Saatchi dla Toyota Motor Poland, Toyota Land Cruiser, pt. “Wilki” i “Dżungla”. W kategorii radio było łącznie 9 nominacji. Zwycięzców poszczególnych kategorii poznamy podczas piątkowej gali, kiedy wybrana będzie także Agencja Roku (czyli ta, która ogółem uzyskała najwięcej nagród). (AMS)