Kraj

Saatchi zdobyła Złoty Bęben w konkursie reklamowym Golden Drum

Polski oddział sieci agencji reklamowych Saatchi & Saatchi zdobył Złoty Bęben na festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu. Nagroda...

Polski oddział sieci agencji reklamowych Saatchi & Saatchi zdobył Złoty Bęben na festiwalu reklamowym Golden Drum w słoweńskim Portorożu. Nagroda trafiła do agencji za pracę dla Amnesty International w kategorii outdoor. Polskie agencje reklamowe zdobyły w sumie sześć nagród. Oprócz jednego Złotego Bębna zostały jeszcze wyróżnione trzema srebrnymi i dwoma brązowymi. Srebro otrzymała Saatchi & Saatchi (również za reklamy Amnesty International, ale w kategorii prasa), JWT (w kategorii prasa za reklamę Sunsilka “Shoe, Nededle” dla Unilevera) i Leo Burnett Warszawa (za kampanię prasową dla Fundacji Nasza Ziemia). Brązowe Bębny otrzymała Saatchi (za kampanię radiową “Jungle” zrealizowaną dla Toyoty) oraz Leo Burnett Warszawa (za reklamę telewizyjną Fiata Pandy pt. “Feet”).

W tegorocznej edycji konkursu jury przyznało 36 Bębnów w następujących kategoriach: reklama telewizyjna, prasa, outdoor, radio i prasa. Złote Bębny, oprócz polskiej Saatchi, trafiły jeszcze do trzech agencji reklamowych: w kategorii reklama telewizyjna – do agencji BOB Helsinki za film pt. “Bar feeling Where Ever You Are” zrealizowany dla Oy Sinebrychoff AB. W kategorii prasa złoto otrzymała agencja BY McCann Erickson Romania SRL za reklamę “More Rushmore, Jane, Godmother” zrealizowaną dla Nestle Romania. Natomiast Złote Bębny za reklamę radiową otrzymała także agencja BY McCann Erickson Romania SRL za reklamę “Churchil”, również zrealizowaną dla rumuńskiego Nestle. Prestiżową nagrodę Golden Rose dla najlepszej agencji festiwalu otrzymała BY McCann Erickson Romania SRL. Na trzecim miejscu w rywalizacji uplasował się polski oddział Saatchi. (RP)