Operator telekomunikacyjny Telefonia Dialog należący do KGHM Polska Miedź za 2,15 mln zł kupił od funduszu Sovereign Capital 90 proc. akcji spółki Vivid.pl. Spółka ta prowadzi jeden z największych sklepów internetowych z multimediami w polskiej sieci. – Inwestycja w renomowany sklep internetowy to jeden ze sposobów dotarcia do potencjalnych klientów – twierdzi Sławomir Szych, prezes Telefonii Dialog. Tradycyjna telefonia to za mało dla współczesnego klienta – oczekuje on od swojego dostawcy szerokiej oferty, od medium po sprzęt do jego wykorzystania. Naszym celem jest udostępnienie w jednym miejscu szerokiej oferty usług teleinformatycznych z możliwością zakupu niezbędnego sprzętu, a wszystko obudowane systemem rabatów i promocji. Obecnie operator prowadzi prace nad opracowaniem szczegółów komercyjnej oferty – uzupełnienie asortymentu sklepu Vivid.pl usługami Dialogu powinno nastąpić jeszcze w tym roku. Jak wyjaśnia Marcin Olewnik, wiceprezes Dialogu odpowiedzialny za marketing, sklep Vivid.pl ma ok. 160 tys. zarejestrowanych użytkowników. Według zapowiedzi Olewnika w najbliższym czasie Dialog zamierza przeprowadzić badania, na podstawie których podejmie decyzje dotyczące brandingu sklepu. – Najprawdopodobniej zastosujemy podwójny branding, czyli w sklepie obecne będą na równych prawach i marka Vivid, i marka Dialog, ale ostateczne decyzje przed nami. Na pewno zwiększymy też mocno nakłady na promocję sklepu, które poprzedni właściciel utrzymywał na bardzo niskim poziomie – dodaje Olewnik. Dialog ma ponad 450 tys. abonentów telefonicznych, w tym 100 tys. użytkowników internetu. Zgodnie ze strategią operator stawia sobie za cel zwiększenie bazy klientów do 1 mln w 2010 r. (MB, MG)