Kraj

Dominet Bank prowadzi rozmowy o strategii komunikacyjnej

Grupa Fortis, właściciel Fortis Banku, przejęła 100 proc. akcji Dominet Banku. Wartości transakcji nie ujawniono. Belgijski Fortis deklarował wcześniej, że...

Grupa Fortis, właściciel Fortis Banku, przejęła 100 proc. akcji Dominet Banku. Wartości transakcji nie ujawniono. Belgijski Fortis deklarował wcześniej, że chce mocniej zaistnieć w obszarze consumer finance, i to właśnie marketing Dominet Banku zajmie się działaniami w tym zakresie. Przedstawiciele Dominet Banku nie chcą na razie wypowiadać się, czy spodziewają się wzrostu nakładów na marketing i reklamę. Tomasz Wójkowski, dyrektor marketingu Dominet Banku, powiedział, że decyzje dotyczące tych działań będą teraz przedmiotem konsultacji i uzgodnień z nowym właścicielem banku. Obecną kampanię kredytu gotówkowego dla Dominet Banku przygotowała agencja VA Strategic Communications, zaś ubiegłoroczną kampanię (również kredytu gotówkowego) Focus Advertising. Dominet Bank prowadzi obecnie rozmowy z wybranymi agencjami reklamowymi na temat strategii i kreacji, ale żadne decyzje (np. o rozpisaniu konkursu lub przetargu) nie zapadły. Od lutego br. Dominet współpracuje z domem mediowym MediaOn (wcześniej: Vizeum). Dominet Bank aktywnie angażuje się w marketing sportowy – jest sponsorem Polskiej Ligi Koszykówki – Dominet Bank Ekstraliga (umowę przedłużono do końca sezonu 2007/2008), zawodów z cyklu Grand Prix Europy na żużlu, sponsoruje też szereg klubów piłkarskich (model wydawania co-brandowanych kart płatniczych). Pod względem wielkości (1,356 mld zł aktywów w I poł. br.) Dominet Bank zajmuje 41. miejsce wśród banków w Polsce, specjalizuje się w kredytach gotówkowych i samochodowych, obsługuje ćwierć miliona klientów, ma 152 oddziały. Fortis Bank, w którym departamentem komunikacji marketingowej kieruje Katarzyna Niedźwiedź, specjalizował się dotąd głównie w obsłudze przedsiębiorstw, a 7,332 mld zł aktywów (I poł. br.) plasuje go na ok. 15. pozycji wśród banków w kraju. (MB)