Ad.meritum, spółka świadcząca outsourcing biur reklamy prasowej, chce zachęcać reklamodawców do nowej formuły płatności za kampanie. Spółka chce przyjmować prowizję od sprzedanych dzięki kampanii produktów i usług. Efekty kampanii będą oceniane na podstawie zainteresowania klientów, którzy zadzwonią pod podany na layoucie reklamowym numer telefonu. Połączą się oni z call center należącym do grupy, jaka powstanie po fuzji (spółki matki Ad.meritum) z Internet Group. Klient płaci nie za odzew (liczba telefonów), tylko za efekt – sprzedane produkty, usługi albo umówione jazdy próbne, jeśli przedmiotem reklamy będzie np. samochód. Jak mówi Michał Janiak, dyrektor generalny spółki, nowa formuła współpracy z reklamodawcami ma służyć m.in. uwiarygodnieniu oferty tytułów obsługiwanych przez Ad.meritum. Spółka sprzedaje powierzchnię reklamową m.in. w “Angorze”, “Max Magazin”, “Magazynie Wino” czy “Eurostudencie”. (JN)