Zagranica

ZenithOptimedia: rynek reklamowy będzie rósł najszybciej w Europie Środkowo-Wschodniej

Rynek reklamowy będzie najszybciej rósł w regionie Europy Środkowo-Wschodniej - wynika z najnowszych prognoz sieci domów mediowych ZenithOptimedia. W tej...

Rynek reklamowy będzie najszybciej rósł w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – wynika z najnowszych prognoz sieci domów mediowych ZenithOptimedia. W tej części Europy wydatki reklamowe wzrosną do 2009 r. o 51 proc. Według prognoz sieci domów mediowych ZenithOptimedia w 2007 r. rynek reklamowy w Europie Środkowo-Wschodniej wzrośnie o 15,6 proc. (w porównaniu z 2006 r.), w 2008 r. o 14,4 proc., a w 2009 r. 13,9 proc. i wówczas osiągnie wartość 41 mld dol. W analizowanym przez ZenithOptimedia okresie ogromny postęp spodziewany jest w rosyjskiej reklamie. Rosja w rankingu największych rynków reklamowych na świecie do 2009 r. przesunie się z obecnej 13. na 7. pozycję. Specjaliści z ZenithOptimedia prognozują, że w skali globalnej nakłady na reklamę będą rosły z następującą dynamiką: 2007 vs. 2006 5,4 proc., 2008 vs. 2007 5,8 proc. i 2009 vs. 2008 5,3 proc. Oprócz Europy Środkowo-Wschodniej powyżej średniej dla całego świata rosnąć będą rynki Azji i Pacyfiku oraz Afryki i Bliskiego Wschodu. W przypadku Azji i Pacyfiku kluczowym bodźcem wzrostu będą pekińskie igrzyska olimpijskie w 2008 r. Ogromny udział we wzroście wydatków reklamowych na świecie w najbliższych latach będzie miał internet. Jak wynika z prognoz ZenithOptimedia w 2007 r., dynamika reklamy internetowej wyniesie w stosunku do 2006 r. aż 28,2 proc., podczas gdy wzrost w pozostałych mediach wyniesie zaledwie 3,9 proc. (ZenithOptimedia)