Kraj

Marka papierosów Camel prawdopodobnie powróci na polski rynek

Po ponad 4 latach nieobecności na polskim rynku ma ponownie pojawić się popularna niegdyś marka papierosów Camel. Gallaher Polska prowadzi...

Po ponad 4 latach nieobecności na polskim rynku ma ponownie pojawić się popularna niegdyś marka papierosów Camel. Gallaher Polska prowadzi obecnie rozmowy z JT International w sprawie umowy licencyjnej, w myśl której Gallaher miałby zająć się dystrybucją, sprzedażą i marketingiem Cameli w Polsce – dowiedzieliśmy się nieoficjalnie. Anna Królikowska, marketing manager Gallaher Polska, nie chciała komentować tych informacji. Przypomnijmy, że podobnie na mocy umowy licencyjnej z JT Gallaher Polska w lutym tego roku wprowadził ponownie na nasz rynek markę Salem. JT International powstał w 1999 r. w wyniku przejęcia R.J. Reynolds Tobacco przez Japan Tobacco Inc. za 8 mld dol. Już wtedy marka Camel miała w Polsce kłopoty – jej target się starzał. R.J. Reynolds tracił udziały rynkowe – na początku 1999 r. miał tylko ok. 1,3 proc. rynku (źródło: Krajowe Stowarzyszenie Producentów Tytoniu). W 2001 r. JT International podjął decyzję o wycofaniu się z Polski. Gallaher działa na naszym rynku od września 2003 r. Sprzedaje m.in. takie marki jak: Benson & Hedges, Silk Cut, Mayfair, a w segmencie tańszym: Strong, Viva i Brydżowe, LD, Level i Ronson. Kampanię wprowadzającą ponownie Salemy na nasz rynek realizowała agencja TBWA/Warszawa. (MB)