Kraj

MCI tworzy nową markę terminali płatniczych Dobry Punkt

MCI Management zainwestował w częstochowską spółkę Grupa Lew, operatora terminali elektronicznych umieszczanych w supermarketach i sklepach. Jak mówi Bogdan Wiśniewski,...

MCI Management zainwestował w częstochowską spółkę Grupa Lew, operatora terminali elektronicznych umieszczanych w supermarketach i sklepach. Jak mówi Bogdan Wiśniewski, partner i członek zarządu MCI Management, fundusz inwestuje na starcie 2,65 mln zł za 24,95 proc. udziałów Grupy Lew. Kolejne etapy finansowania przewidziane są na lata 2008-2010 i jeżeli dojdą do skutku, MCI może objąć w sumie do 60 proc. udziałów. Grupa Lew obsługuje obecnie sieć ponad 3,3 tys. terminali, a jej główne obszary działania to: sprzedaż elektronicznych kodów pre-paid (przede wszystkim dla operatorów komórkowych, od niedawna także dla spółek internetowych, np. dla Skype’a czy Onetu) i przyjmowanie e-płatności za rachunki, a także autoryzacja kart płatniczych, docelowo terminale mogą jednak służyć dostarczaniu wielu innych usług (np. obsługa programów lojalnościowych, loterii etc.). Jak zapowiada prezes Grupy Lew Andrzej Basiak, inwestycja MCI Management ma przyspieszyć rozwój spółki, przede wszystkim jeżeli chodzi o wielkość sieci sprzedaży, jednak nie tylko – planowane jest wprowadzenie nowej marki. Sieć terminali ma w ciągu 1-2 lat objąć zasięgiem cały kraj, co oznacza osiągnięcie poziomu ok. 10 tys. terminali. Wprowadzanie własnej marki rozpocznie się za kilka tygodni. Wszystkie punkty z terminalami Grupy Lew obrandowane będą marką Dobry Punkt (z dwiema submarkami: Dobry Punkt – doładowania, Dobry Punkt – płatności rachunków). (MG)