Kraj

Polymus zakończył restrukturyzację i zmienia pozycjonowanie firmy

Agencja reklamowa Polymus zakończyła proces restrukturyzacji oraz wprowadza nowe pozycjonowanie marki firmy. Do niedawna realizowała szereg projektów z obszarów TTL,...

Agencja reklamowa Polymus zakończyła proces restrukturyzacji oraz wprowadza nowe pozycjonowanie marki firmy. Do niedawna realizowała szereg projektów z obszarów TTL, a nawet ATL. Obecnie chce skoncentrować się na działaniach z zakresu wspierania sprzedaży. – Dziś widzimy, że istnieje zapotrzebowanie przede wszystkim na usługi związane z szeroko rozumianym wsparciem sprzedaży. Do tego celu wykorzystujemy różne kanały komunikacji, czasem nawet telewizję, tak jak np. robiliśmy to dla Rexony. Koncentrujemy się jednak na rozwiązywaniu problemów klienta związanych ze sprzedażą – mówi Ross Newens, dyr. zarządzający Polymusa. Według niego klienci nie oczekują od agencji BTL propozycji dotyczących strategii marki, ale rozwiązań konkretnych problemów biznesowych. Dlatego Polymus zlikwidował dział strategii. Zamiast niego powstało stanowisko commercial directora, które piastuje Tomasz Makaruk. Jego rolą jest nie tylko pozyskiwanie nowego biznesu, ale przede wszystkim kreowanie nowych usług i rozwiązań dla klientów. Na przełomie roku 2005 i 2006 roku Polymus stracił dwóch dużych klientów – BMW i Grupę Żywiec. Dlatego w tym roku przychody będą niższe i wyniosą ok. 20 mln zł, w porównaniu z 25 mln rok wcześniej. – Rok 2004, kiedy uczestniczyliśmy w debiucie rynkowym Heyah, i rok 2005 pozwoliły na wygenerowanie wysokich przychodów ze sprzedaży usług. Jednak obecne wyniki także uważam za duży sukces. Należymy do czołówki agencji BTL, a dodatkowo nasze marże w tym roku są wyższe, bo mamy lepszą strukturę kosztów – twierdzi Newens. Zapowiada, że w roku 2007 agencja co najmniej powtórzy wynik ubiegłoroczny. W ostatnich miesiącach agencja rozpoczęła realizację projektów dla kilku dużych klientów – m.in. Kraft Foods oraz rozszerzyła współpracę z Unileverem. Pozostali kluczowi klienci to m.in. Polska Telefonia Cyfrowa, Bakoma i Medicover. Ross Newens zwraca jednak uwagę, że żaden z klientów agencji nie generuje obecnie więcej niż 10 proc. przychodów spółki i jest to zgodne ze strategią firmy. Polymus nie wyklucza obecnie wprowadzenia zmian kapitałowych np. poprzez związanie się z jedną z międzynarodowych sieci reklamowych lub fuzję. Newens nie ujawnia żadnych szczegółów w tej sprawie. (TW)