Zagranica

Alternatywne media stają się głównym kierunkiem działań marketingowych

Tradycyjne media tracą swoją efektywność, w komunikacji marketingowej są zastępowane innymi kanałami komunikacji - wynika z najnowszego raportu agencji public...

Tradycyjne media tracą swoją efektywność, w komunikacji marketingowej są zastępowane innymi kanałami komunikacji – wynika z najnowszego raportu agencji public relations Weber Shandwick. Zdaniem dyrektorów zarządzających i dyrektorów marketingu z pierwszej setki czołowych międzynarodowych firm trzy czwarte marketerów eksperymentuje obecnie w wykorzystywaniu innych niż telewizja, radio i prasa mediów do działań marketingowych.

Prawie połowa ankietowanych uważa, że tradycyjne media nie są już tak skuteczne w dotarciu do klienta. Prawie wszyscy z badanych (91 proc.) używają w celach marketingowych internetu, a 69 proc. z nich społeczności internetowych. Prawie połowa badanych deklaruje, że zwiększy wydatki na działania marketingowe w tych obszarach w najbliższych pięciu latach. Ok. 86 proc. wskazało, że marketing i komunikacja stały się w ostatnich dwóch latach jednym z najważniejszych elementów ich biznesu, a w ciągu najbliższych trzech lat ich rola jeszcze wzrośnie. (“Media & Marketing Europe”)