M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

AKCJE PROSPOŁECZNE "GAZETY OLSZTYŃSKIEJ" PODNOSZĄ JEJ SPRZEDAŻ

Serwis Dzienny | 15 listopada 2000, 00:00

"Gazeta Olsztyńska" (wydawca: Edytor Sp. z o.o.), główny dziennik Warmii i Mazur, systematycznie organizuje akcje prospołeczne. Według działu sprzedaży gazety,...

"Gazeta Olsztyńska" (wydawca: Edytor Sp. z o.o.), główny dziennik Warmii i Mazur, systematycznie organizuje akcje prospołeczne. Według działu sprzedaży gazety, każda akcja przynosi wzrost jej sprzedaży o 8-12 proc. Ostatnio, na początku listopada, w związku z zakończoną paraolimpiadą w Sydney, dziennik wydał 8-stronicowy dodatek specjalny poświęcony sportowi osób niepełnosprawnych (nakład 38 tys. egzemplarzy). Załączył do niego dwustronicowy skrót pisany alfabetem BrailleÔa dla osób niewidzących. Dodatek sportowy i skrót pisany Braillem zostały wydane dzięki pomocy finansowej Państowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). "Gazeta Olsztyńska" po raz pierwszy wkładkę pisaną Braillem zamieściła w maju br. W trakcie wakacji prowadziła akcję "Bezpieczne wakacje", wczesną jesienią dołączyła naklejkę odblaskową dla dzieci. Według działu sprzedaży dziennika, rozpowszechnianie wydania codziennego gazety w ostatnim czasie sięgnęło ponad 28 tys. egzemplarzy (podczas gdy w porównywalnym okresie 2 lata temu - niespełna 26 tys.). Zdecydowany wzrost dotyczy sprzedaży wydania magazynowego. Według tego samego źródła "Gazeta Olsztyńska" rozchodzi się ostatnio w piątki w ilości blisko 77 tys. egzemplarzy (a 2 lata temu w porównywalnym okresie - niespełna 50 proc.). "Gazeta Olsztyńska" przeszła zmianę jakościową (nowy layout, format, lepsza jakość druku) około rok temu, co było związane z wcześniejszą zmianą właściciela (w ponad 50 proc. spółka Edytor należy do Franza X. Hirtreitera). (KP)