Przetargi

Media-Saturn Holding szuka agencji reklamowej dla sieci Saturn

Media-Saturn Holding Polska Sp. z o.o., właściciel sieci marketów z elektroniką użytkową Saturn, rozpisze przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną tej marki....

Media-Saturn Holding Polska Sp. z o.o., właściciel sieci marketów z elektroniką użytkową Saturn, rozpisze przetarg na obsługę strategiczno-kreatywną tej marki. Firma chce zaprosić do niego do pięciu agencji, zarówno lokalnych, jak i sieciowych.

– Chcemy wybrać agencję, która w oparciu o międzynarodową strategię marki potrafi stworzyć przekaz trafiający do lokalnego konsumenta i pomoże nam w wykreowaniu wyrazistego charakteru marki – mówi Wioletta Batóg, rzecznik Media-Saturn Holding Polska.

Prezentacje strategiczne i kreatywne agencji zaplanowano na przełom stycznia i lutego przyszłego roku, a decyzja ma zapaść do końca marca. Dotychczas Saturn współpracował z wiedeńską agencją Demner, Merlicek & Bergmann, która wylansowała markę na rynku, adaptując kampanię niemiecką. Agencja ta jednak nie zdecydowała się na przystąpienie do konkursu (kontrakt z nią wygasa w maju przyszłego roku). Marketer nie zdradza wielkości budżetu, chociaż jak mówi Wioletta Batóg, nakłady reklamowe marki Saturn wzrastają proporcjonalnie do rozwoju sieci w kraju.

Planowanie i zakup mediów Media-Saturn Holding prowadzi samodzielnie – w przypadku kampanii ogólnopolskich realizuje to dział mediów holdingu, zaś w przypadku kampanii lokalnych – poszczególne markety.

Saturn jest obecny na polskim rynku od 2 lat i obecnie ma 4 wielkopowierzchniowe markety. Plany rozwoju zakładają otwarcia 4-5 nowych marketów co roku (w 2007 r.: dwa nowe markety w Warszawie i dwa we Wrocławiu). W ciągu 3-4 lat Saturn chce stać się numerem 2 na rynku elektroniki użytkowej w Polsce. Do Media-Saturn Holding Polska należy też sieć elektromarketów Media Markt (29 marketów), największa pod względem powierzchni sprzedaży i obrotów, która rywalizuje z siecią Euro RTV AGD należącą do firmy Euro-Net (129 sklepów). Kampanie Media Markt są adaptacją prac agencji Demner, Merlicek & Bergmann i niemieckiej Redblue. (MB)