Zagranica

SZWECJA POZOSTAJE NIEZŁOMNA WOBEC ZAKAZU REKLAMY DZIECIĘCEJ

Szwedzki rząd jest autorem dokumentu, którego celem jest zdobycie poparcia na wprowadzenie zakazu reklamy dziecięcej w krajach Unii Europejskiej. Premier...

Szwedzki rząd jest autorem dokumentu, którego celem jest zdobycie poparcia na wprowadzenie zakazu reklamy dziecięcej w krajach Unii Europejskiej. Premier rządu szwedzkiego stwierdził, że wprowadzenie zakazu stanie się priorytetem jego działania od stycznia 2001 roku, kiedy to Szwecja będzie przewodniczyć w Unii Europejskiej. Szwedzkie prawo zabrania reklam skierowanych do dzieci poniżej 12 roku życia. Zakaz obejmuje zabawki, produkty spożywcze, gry elektroniczne i magazyny. Niektóre kraje europejski same zaostrzają politykę wobec reklam dziecięcych. W Danii istnieje zakaz emitowania takich reklam wokół programów dla dzieci. Podobne prawo ma zostać wprowadzone w Niemczech i we Włoszech.