Kraj

Telecom Media oferuje pierwsze na rynku multimedialne reklamy na komórki

Telecom Media, sprzedająca mobilny kontent multimedialny (tapety, wygaszacze, gry Java, filmiki itp.), jako pierwsza na rynku wprowadza multimedialne reklamy w...

Telecom Media, sprzedająca mobilny kontent multimedialny (tapety, wygaszacze, gry Java, filmiki itp.), jako pierwsza na rynku wprowadza multimedialne reklamy w formie statycznej lub animowanej grafiki wyświetlanej na telefonach komórkowych. Już pozyskała pierwszych reklamodawców, a liczy na sprzedaż w wys. 240-300 tys. zł miesięcznie. Nowy format nazwano spotler. Użytkownicy, którzy pobierają multimedia (czyli właśnie dzwonki czy tapety) na komórkę, w trakcie pobierania widzą wyświetlaną przez maks. 5 s reklamę. – Mobile Advertising jest kanałem reklamowym, który w ciągu kilku lat zrewolucjonizuje rynek reklamowy – uważa Sławomir Szymański, prezes Telecom Media. – To dziś najgoręcej dyskutowany temat w branży, a jako pierwsi oferujemy reklamodawcom gotowe produkty – dodaje. Telecom Media reklamuje swój kontent w kolorowej prasie (poradniki, TV-guide’y, magazyny młodzieżowe i typu yellow) – co miesiąc w nakładzie w sumie 30 mln egz. (cennikowo ok. 2 mln zł brutto). Miesięcznie z oferty Telecom Media korzysta 300-400 tys. użytkowników, którzy generują ok. 1 mln transakcji (kupna dzwonka czy tapety). Firma zakłada, że docelowo będzie sprzedawała więc do 600 tys. emisji spotlerów miesięcznie. Oferuje je w pakietach, w zależności od tytułów, w których zamieszcza reklamy: w najdroższym pakiecie “Młodzież” jedna emisja reklamy w podstawowej wersji kosztuje 50 gr, w pozostałych: “TV-guide’y”, “Kobieta” i “All” (wszystkie pisma) – 40 gr. Jak szacuje Sławomir Szymański, spośród ponad 30 mln posiadaczy telefonów komórkowych kontentem multimedialnym zainteresowanych jest 25-30 proc., jednak, jak zaznacza prezes Telecom Media, są to głównie ludzie młodzi, otwarci na nowości i technologie, a więc atrakcyjni potencjalnie dla reklamodawców, a reklamy spotler mają zastosowanie zarówno w kampaniach wizerunkowych, jak i sprzedażowych. Firma oferuje trzy warianty spotler basic (reklama typowo wizerunkowa ze statyczną lub z animowaną grafiką), spotler inteactive (użytkownik pytany jest, czy chce, by skontaktował się z nim przedstawiciel reklamodawcy) oraz spotler max (w zamian za reklamę użytkownik otrzymuje darmowy kontent i kierowany jest na specjalną mikrostronę, która również zawiera reklamy). Pierwszymi reklamodawcami, jakich pozyskał Telecom Media, są: Motorola, HBO, “Kropka TV” (TV-guide sieci Biedronka – Jeronimo Martins Dystrybucja) oraz woda Cisowianka (Nałęczów Zdrój). (MB)