Telecom Media, sprzedająca mobilny kontent multimedialny (tapety, wygaszacze, gry Java, filmiki itp.), jako pierwsza na rynku wprowadza multimedialne reklamy w formie statycznej lub animowanej grafiki wyświetlanej na telefonach komórkowych. Już pozyskała pierwszych reklamodawców, a liczy na sprzedaż w wys. 240-300 tys. zł miesięcznie. Nowy format nazwano spotler. Użytkownicy, którzy pobierają multimedia (czyli właśnie dzwonki czy tapety) na komórkę, w trakcie pobierania widzą wyświetlaną przez maks. 5 s reklamę. – Mobile Advertising jest kanałem reklamowym, który w ciągu kilku lat zrewolucjonizuje rynek reklamowy – uważa Sławomir Szymański, prezes Telecom Media. – To dziś najgoręcej dyskutowany temat w branży, a jako pierwsi oferujemy reklamodawcom gotowe produkty – dodaje. Telecom Media reklamuje swój kontent w kolorowej prasie (poradniki, TV-guide’y, magazyny młodzieżowe i typu yellow) – co miesiąc w nakładzie w sumie 30 mln egz. (cennikowo ok. 2 mln zł brutto). Miesięcznie z oferty Telecom Media korzysta 300-400 tys. użytkowników, którzy generują ok. 1 mln transakcji (kupna dzwonka czy tapety). Firma zakłada, że docelowo będzie sprzedawała więc do 600 tys. emisji spotlerów miesięcznie. Oferuje je w pakietach, w zależności od tytułów, w których zamieszcza reklamy: w najdroższym pakiecie “Młodzież” jedna emisja reklamy w podstawowej wersji kosztuje 50 gr, w pozostałych: “TV-guide’y”, “Kobieta” i “All” (wszystkie pisma) – 40 gr. Jak szacuje Sławomir Szymański, spośród ponad 30 mln posiadaczy telefonów komórkowych kontentem multimedialnym zainteresowanych jest 25-30 proc., jednak, jak zaznacza prezes Telecom Media, są to głównie ludzie młodzi, otwarci na nowości i technologie, a więc atrakcyjni potencjalnie dla reklamodawców, a reklamy spotler mają zastosowanie zarówno w kampaniach wizerunkowych, jak i sprzedażowych. Firma oferuje trzy warianty spotler basic (reklama typowo wizerunkowa ze statyczną lub z animowaną grafiką), spotler inteactive (użytkownik pytany jest, czy chce, by skontaktował się z nim przedstawiciel reklamodawcy) oraz spotler max (w zamian za reklamę użytkownik otrzymuje darmowy kontent i kierowany jest na specjalną mikrostronę, która również zawiera reklamy). Pierwszymi reklamodawcami, jakich pozyskał Telecom Media, są: Motorola, HBO, “Kropka TV” (TV-guide sieci Biedronka – Jeronimo Martins Dystrybucja) oraz woda Cisowianka (Nałęczów Zdrój). (MB)